BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb nagyágyú megy Hongkongba

A Xiaomi és a China Tower után újabb nagyágyú jelenik meg idén a hongkongi tőzsdén. Az internetes szolgáltatások egész hadát nyújtó Meituan-Dianping 4 milliárd dollárt remél beszedni az elsődleges részvénykibocsátásból (IPO). Az online ételrendeléstől a fuvarmegosztáson át a jegyvásárlásokig és -foglalásokig számos könnyen elérhető szolgáltatást kidolgozó Meituan-Dianping a 7,64–9,17 dolláros ársávban jegyeztetné le részvényeit, ha a befektetői étvágy megfelelőnek bizonyul. Ha nagy lesz a kereslet, azt rábocsátással próbálják majd csillapítani. Az ársáv szerint a vállalat 46–55 milliárd dollár közötti értéket képviselhet. A legutóbbi, tavalyi tőkebevonási körben 30 milliárd dollárra taksálták az értékét. Szakértők szerint a cég IPO-jának sikere garantálva van, mivel az üzleti élet meghatározó nevei is felsorakoztak mögé, ők együtt 1,5 milliárd dollár értékű, csak korlátozásokkal továbbértékesíthető részvénycsomagokat vesznek a Meituantól. A kínai közösségi média és a játékipar piacvezető vállalkozása, a Tencent 400 millió dolláros pakett megvásárlására tett ígéretet, míg az amerikai OppenheimerFunds félmilliárdot szán e célra. A brit Lansdowne Partners 300, az amerikai Darsana Master fedezeti alap 200, a kínai állami tulajdonú China Chengtong Holdings Group pedig 100 millió dollárt fektet a dinamikusan növekedő Meituanba – írja a Reuters.

A céget 2010-ben alapította Vang Hszing, s fejlesztette a kuponos módszert alkalmazó közösségi vásárlás kínai piacvezetőjévé, miután egy 15 milliárd dolláros ügylet keretében 2015-ben felvásárolta a Dianpinget. Amíg a Meituant a kínai Grouponnak, a Dianpinget a helyi Yelpnek tekintik. Utóbbi a termékekről és szolgáltatásokról közöl felhasználói, közösségi véleményeket, igazodási pontot adva a potenciális vásárlók számára. A Meituan azért nem maradt versenytárs nélkül: az ételfuvarpiacon az Alibabához kötődő Ele.me (magyarul: Éhes vagy?), míg a fuvarmegosztás piacán a Didi Chuxing a legfőbb riválisa.

A Meituan-Dianping IPO-ja mozgalmas időszakban történik. Bár az amerikai–kínai kereskedelmi háború a cég tevékenységét csekély mértékben érinti, az általános rossz hangulat a befektetői kedvre is negatívan hathat. Intő példaként a Xiaomi okoseszközgyártót emlegetik, amelynek júliusi IPO-ja nem volt sikertörténet, s bár 5,4 milliárd dollár befolyt a részvényekért, a papírok korántsem a remélt áron mentek el. A Xiaomi értékét a bevezetés tervezésekor még 100 milliárd dollárra becsülték, ám a piac végül ennek felére taksálta a vállalatot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.