BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét felszállásra készülődik a Wizz Air

A Wizz Air gépparkja három hónap alatt tíz új géppel 118 darabra nőhet, ami az árfolyam emelkedését is magával hozhatja a lapunknak nyilatkozó elemző szerint.

A Wizz Air februárban 2,55 millió utast szállított, ami 9,3 százalékos növekedés éves összevetésben, ám hosszú idő óta ez a legalacsonyabb havi ütem, tavaly ilyenkor még 23,5 százalékos adatot publikált a társaság. Az elmúlt 12 hónap együttes utasszáma 34,47 millió volt, ami 17,5 százalékos bővülés az előző egy évhez képest. Ez az adat tavaly még 24,3 százalékot mutatott, és azóta fokozatosan csökken. Ezzel szemben

3 százalékponttal 94,2 százalékra javult a Wizz Air járatainak kihasználtsága. Két éve ez az adat 91,9, három éve még csak 86,4 százalék volt februárban. A július–augusztusi főszezon 95 százalék feletti kihasználtságait leszámítva a február az elmúlt egy év legjobb adatát hozta.

„A flotta növekedési üteme megtört a Wizz Airnél az elmúlt hónapokban. Ezzel magyarázható az utasszám bővülésének kisebb dinamikája. Mindeközben a februári 94,2 százalékos kihasználtság rendkívül jó, historikusan is kimagasló eredménynek számít. A flottabővülés csökkenő növekedési üteme az új A320-as gépcsalád takarékosabb hajtóműveivel szerelt neo típusainak késésével magyarázható. Ezeknél a hajtóműveknél technikai problémák adódtak a gyártónál. Az eset kivizsgálása után az Airbus folytathatta a gépek leszállítását, így a Wizz Air is megkaphat márciusban két A321neo típusú gépet” – mondta lapunknak Bukta Gábor, a Concorde elemzője. A szakértő szerint viszonylag jó helyzetben lesz a Wizz Air, mivel a nagytulajdonos Indigo Partners rendelései révén az elsők között kap az A320neo és az A321neo gépekből. „A jelenleg 108 gépes flotta március végére 112-esre nő a tervek szerint, ami megalapozza a húsvéti és a nyári szezon lendületesebb utasszámbővülését. A következő három hónapban több mint tíz géppel bővülhet a Wizz Air flottája” – tette hozzá Bukta Gábor.

A Wizz Air részvényeivel tegnap délután 3105 pennys árfolyamon kereskedtek, idei csúcsukat február közepén érték el 3301 pennyn.

„A lendület február második felében a fontos bázison, a lutoni repülőtéren történt részleges sztrájk miatt tört meg ideiglenesen. Ez a Wizz Airnél járatkésésekhez vezetett, amit nem fogadtak jól a befektetők” – emelte ki Bukta Gábor.

„Kezd szétválni a Wizz Air és a többi fapados légitársaság árfolyam-alakulása. Ezt alapvetően az indokolja, hogy Nyugat-Európában a szükségesnél jóval nagyobb lett a kapacitás a légi közlekedésben. Ezzel szemben a kelet-közép-európai és a balkáni régióra koncentráló Wizz Airnél ezek a problémák nem annyira égetők. Itt is a jegyárak csökkenésére lehet számítani, de ez nagyjából 5 százalékos lehet, miközben Nyugat-Európában sokkal drasztikusabb árcsökkentés jöhet” – mondta Bukta Gábor. A szakértő szerint a Wizz Airnél a nem jegyértékesítésből származó bevételek – többek között a poggyászfeladási díjak és a klubtagsági bevételek – dinamikus bővülése biztos alapot jelent. A Concorde 3700 pennys célárfolyamot adott meg a Wizz Airre, ami 20 százalékos árfolyam-emelkedést vetít előre a következő egy évben. A Wizz Air átlagos célára a Reuters adatbázisa szerint 3535 penny, ami 14 százalékkal magasabb a tegnapi szintnél.

Nagy kihasználtsággal repül a Ryanair is

A Ryanair utasszáma februárban 13 százalékkal 9,6 millióra nőtt, a 12 hónapos gördülő utasszám 9 százalékkal 141,1 millióra bővült. A kihasználtság 1 százalékponttal 96 százalékra nőtt. A Ryanair 12,79 eurós célára csak 0,1 százalékkal haladja meg a tegnapi árfolyamot. | VG

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.