A kaliforniai Roku részvényei lehetnek a legígéretesebbek a közeljövőben a videóstreaming-piacon – derül ki az Equilor friss szektorelemzéséből. Anthony Wood milliárdos hatodik cége, amely a japánul hatot jelentő Roku nevet kapta, főként a tartalomszolgáltatások használatához szükséges tv-stickeket és okostévéket működtető szoftvereket fejleszti és gyártja, 2014-ben pedig saját okostévé-szolgáltatást is indított. A Roku bevételeinek 25 százaléka már előfizetésekből és reklámból származik. A cég nyerő lehet a streamingszektor konkurenciaharcaitól függetlenül, mivel termékei használhatók a Netflix, az Amazon és az HBO szolgáltatásaihoz is. A technikai elemzés azt sugallja, hogy a 66 dollár körül mozgó árfolyam belátható időn belül 100 dollárig emelkedhet.
Az Equilor elemzői három modellt is készítettek a DVD-kölcsönzőből piacvezető tartalomszolgáltatóvá feltörő Netflix árazásához. Ezek közül az alapforgatókönyv bekövetkezését tartják a legvalószínűbbnek. A modell az első öt évben a felhasználók évi 20 százalékos, a második öt évben 10 százalékos bővülésével számol, tehát tíz év múlva 560 millió ügyfele lenne a cégnek, ami az Equilor szerint a részvény jelenlegi 370 dollár körüli értékeltségét támasztja alá. A Nielsen mérései szerint azonban a felhasználók a Netflixen töltött idő 72 százalékát külső gyártásban készülő tartalmak nézésével töltik. Emiatt a cég tartalomvásárlásra szánt büdzséje, amely 2016-ban még csupán 5 milliárd dollár volt, 2020-ra 17,8 milliárd dollárig nőhet. Másfelől függésbe kerülhet beszállítóitól, amelyek emelhetik áraikat, de akár le is vehetik műsoraikat a Netflix palettájáról.
Ráadásul a Disney irányította Hulu révén egy sokrétű szolgáltatásokat nyújtó versenytárs is megjelent a színen. Az erős franchise-jogokkal és gazdag filmkínálattal rendelkező konszern három streamingcsatornán is nyomul. Persze a Hulu 25 milliós és az ESPN+ sporttévé kétmilliós tábora, továbbá a várhatóan 25 millió felhasználóval induló Disney+ nem említhető egy lapon a Netflix több százmillió felhasználójával. Mégis hozzá kell tenni, hogy Amerikában a kábelcsatornákra is az élő sportműsorok miatt fizetnek elő a legtöbben. Ha a három csatornát csomagban kínálnák, páratlan szolgáltatás jelenne meg. Az elemzők azonban rövid távon a részvény esését várják.
Az Apple streamingszolgáltatása és az Amazon Prime Video kiegészítő jellegű a két gigacég többi tevékenységéhez képest, de nem szabad megfeledkezni hihetetlen pénztartalékaikról. A tartalmakra évi 1 milliárd dollárt kiadó Apple szolgáltatása egyelőre nem rentábilis, az 5 milliárdot költő Amazon Prime Video pedig egy nagyobb szolgáltatáscsomag részeként nem értékelhető önállóan. Az Apple a videostreaming mellett online zenecsatornát is fenntart, és úgy tervezi, más szolgáltatókhoz is hozzáférést nyújt. Az Amazon pedig külföldön is bevezetheti komplett szolgáltatáscsomagját, ami komoly növekedéssel kecsegtet.
Az AT&T tulajdonában álló HBO Now-t havi 15 dollárért mindenki nézheti, az HBO Go filmjeit pedig csak a kábeltévé-előfizetők, de ők ingyen. A csomagok együttesen 142 millió előfizetője az első öt évben évi 10 százalékkal, a másodikban évi 5 százalékkal gyarapodhat. Éves szinten összesen 2,5 milliárdot költenek tartalomra. A cég részvényei a napokban osztalékfizetés miatt gyengültek, és félő, hogy a csökkenő trend folytatódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.