Az észt Bolt utazásmegosztó startup tegnap beindította ételszállító szolgáltatását Tallinnban. Bár a Bolt Food egyelőre csak a balti fővárosban érhető el, a Kelet-Európában és Afrikában népszerű vállalat az új szolgáltatásával még az idén megjelenne Lettországban, Litvániában és Dél-Afrikában is.
Az egészen a közelmúltig Taxify néven működő Bolt az Uber farvizén jelent meg számos afrikai és kelet-európai nagyvárosban, most már több mint harminc országban – köztük Magyarországon – szolgáltat. A házhoz szállítás a vállalat harmadik nagyobb termékfejlesztése, a cég a fuvarmegosztás mellett egyes városokban már motoros és e-rolleres utazásmegosztással is foglalkozik.
A Bolt viszonylag későn lép be az ételszállítási piacra, ahol már évek óta jelen van számos startup és utazásmegosztó. Az észt cég ezért a versenytársakénál alacsonyabb árakkal és a sofőröknek járó magasabb jutalékkal hasítana ki magának részesedést a számára új üzleti szegmensből, ahol egyébként egyre élesebb a verseny.
Az Uber hasonló szolgáltatása, az Uber Eats árbevétele majdnem a duplájára, 1,1 milliárd dollárra nőtt 2019 első felében, ugyanakkor számos startup számára nagy kihívás érvényesülni az üzletágban, ahonnan a kockázatitőke-befektetők egyre inkább visszahúzódnak a túlzott verseny miatti aggályok és a jellemzően veszteséges vállalatok valóságtól elrugaszkodott értékeltsége miatt.
Tallinnban a finn Wolt lesz az észt cég legfőbb riválisa, a Helsinkiben alapított vállalat 2018 elejétől 180 millió dollár támogatást gyűjtött a befektetőktől. A 2013-ban Taxify néven létrehozott Bolt 200 millió dollár forráshoz jutott, az észt startupban többek között a Daimler német autógyártó konszern és a kínai Didi Chuxing fuvarmegosztó is látott fantáziát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.