A K&H bankcsoport 2019 első kilenc hónapjában 37,7 milliárd forint nettó eredményt könyvelt el, éves összehasonlításban 5 százalékos a növekedés a rendkívüli tételek nélkül. A harmadik negyedévben a bank nyereségtermelő képessége lassult, az adózás utáni eredménye a második negyedévi 14,1 milliárd forint után csak 11,4 milliárd forint volt, ez magyarázza a fél év végi 9 százalékos növekedési dinamikát.
A hiteloldalon viszont egyértelműen erősített a bank: 2019 első kilenc hónapjában 383 milliárd forint új hitelt helyezett ki, ebből 133 milliárdot a három nyári hónapban. Teljes hitelállománya a harmadik negyedévben 1602 milliárd forintra hízott a fél év végi 1548 milliárdról, ez éves szinten 8 százalékos fejlődésnek felel meg. Ám a hitelezés nagymértékben átrendeződött: míg a bank júniusi gyorsjelentése szerint az új jelzáloghitel-kihelyezések éves szinten 20 százalékkal bővültek, a mostani adat csak 8 százalék. Ezzel szemben a már az első fél évben is hasító, 44 százalékkal növekvő személyihitel-kihelyezés mostanra 50 százalékkal haladta meg a bázisév adatait – mondta Gombás Attila, a K&H csoport pénzügyi vezetője. Ezen belül a csak júliustól kínálható babaváró viszi a prímet, hiszen a négyezer ügyletben folyósított 39 milliárd forintnyi támogatás önmagában a hitelkihelyezés 29,2 százalékát adta. A bank korábbi közléséből az is látható, hogy a babavárónál tapasztalt, indulás utáni felfokozott érdeklődés csendesül: a július–
augusztusi 29 milliárdos kihelyezést szeptemberben már „csak” 10 milliárdos követte a K&H-nál. A személyi hitel kihelyezésében nagyban segítette a bank eredményességét, hogy jól lépett be a digitalizált világba: a mobilbankon és az e-bankon keresztül igényelhető, teljesen online személyi kölcsön kihelyezése szeptemberben elérte a teljes személyihitel-kihelyezés 25 százalékát. A digitalizáció máshol is szép eredményeket mutat: a pénzintézet regisztrált mobilbank-felhasználóinak száma elérte a 365 ezret, ez 39 százalékos növekedés éves szinten. Az idén minden hónapban 9 ezer új ügyfél kezdte el használni a mobilbankos alkalmazást – büszkélkedhetett David Moucheron, a K&H csoport vezérigazgatója.
A hiteldinamika a portfólió minőségére is jótékonyan hat: a bank nem teljesítő hiteleinek (NPL) állománya az egy évvel ezelőtti 6,8 és a június végi 5,1 százalékról 4,7 százalékra csökkent, az első fél év vége óta pedig már a lakossági oldalon is csak egy számjegyű az értéke. A megtakarítások terén ugyanakkor – hosszú-hosszú ideje először – megállt a bővülés: igaz, hogy a pénzintézetnél szeptember végén kezelt 2381 milliárd forintnyi ügyfélpénz éves összehasonlításban 4 százalékos növekedést jelez, ám a június végi adatokat csak 1 milliárd forinttal haladja meg. A megtakarítási területre biztosan kihatással van a MÁP+ sikere: a bank ügyfelei megbízásából október 31-ig 136 milliárd forintnyit jegyzett le a szuperállampapírból. Ugyanakkor, mivel csökken a megtakarítási állomány, a bank hitel-betét mutatója újra a kétharmados szint fölé, 67,7 százalékra kúszott fel, ami egészséges aránynak számít.
A K&H csoport profittermelő képességének egyre erőteljesebb részét teszi ki a biztosító. Az év első kilenc hónapját a társaság 3,9 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta (ebből 2,7 milliárd esett az első hat hónapra), azaz továbbra is tartja a 20 százalékos bővülést éves összevetésben. A díjbevétel 37,8 milliárd forint volt a nem élet üzletágban Nik Vinckének, a K&H Biztosító vezérigazgatójának tájékoztatása szerint, ez 34 százalékos éves növekedésnek felel meg. Az életbiztosítási területen kiemelkedően, 43 százalékkal nőtt a rendszeres, befektetési egységekhez kötött (unit-linked) termékek értékesítése, amelyet továbbra is a nyugdíjbiztosítások hajtanak. Sikerült előrelépni az egyszeri díjas kockázati termékek terén, a bővülés itt 20 százalékos volt. A digitalizáció a biztosítónál is hívószó: a harmadik negyedév végén már mintegy 123 ezren használták a biztosító megújult ügyfélportálját, ez éves összehasonlításban 23 százalékos növekedésnek számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.