Az Alibaba árbevétele a minden év november 11-re meghirdetett szinglik napján idén egy óra alatt elérte a 14 milliárd dollárt, a napot pedig 38,4 milliárd dolláros forgalommal zárta. Ezzel az előző évi 30 milliárd után újabb értékesítési rekordot állít fel az internetes kereskedelem ázsiai bajnoka – írta a CNN. A tizenegyedik alkalommal megrendezett e-kereskedelmi dzsembori forgalma már meghaladja az amerikai eredetű fekete péntek és a kiber hétfő együttes költését. Csakhogy érzékeltetni lehessen, mekkora összeg mozdult meg, a 38,4 milliárd dolláros forgalmi adat az Alibaba-rivális Amazon harmadik negyedéves bevételeinek 55 százalékát teszi ki. Az elemzők a tavalyit 20-25 százalékkal felülmúló forgalomra számítottak – akkor 27 százalék volt az emelkedés, most 28 lett. A világ legnépesebb országában a gazdasági expanzió történelmi mélypontra lassult, és ez az e-kereskedelem alakulására is rányomja bélyegét.
Az Alibaba 2009-ben karolta fel a nankingi (Kelet-Kína) egyetemisták játékos rendezvényét, amelynek elnevezése az év 11. hónapjának 11. napjára is utal. A szinglik napjának árleszállításaihoz közben persze az Alibaba bel- és külföldi vetélytársai is csatlakoztak, hasonló kedvezményeket kínál például a kínai JD.com és Pinduoduo, a dél-koreai 11th Street és a szingapúri Qoo10 is.
Az idén a Taylor Swift amerikai popsztárral reklámozott kiárusítás első órájában 84 márka, köztük az Esteé Lauder, az Apple és a L’Oreal forgalma haladta meg a 14 millió dollárt. A kínai online kiskereskedő, amelynek minden második munkatársa egész napos élő videostreamingben buzdított tegnap vásárlásra, a 2018-as 400 millió után előzetesen 500 millió vevőre számított. Egyre többet költenek a fiatalok, vidéken és a kisebb városokban pedig nő a kereslet a külföldi termékek iránt – mondta a Reutersnak az Alibaba által működtetett Tmall (korábban Taobao) online platform menedzsere, Alvin Liu.
A kínai fogyasztói hangulatot lakmuszpapírként jelző akciós nap sikere viszont idén rendkívül fontos az Alibabának, tekintve, hogy a kiszivárgott hírek szerint az eddig csupán a New York-i tőzsdén jegyzett cég a hó végéig végrehajtja az eredetileg augusztusra tervezett 15 milliárd dolláros hongkongi részvénykibocsátását. Az Alibabáé egyébként a világ eddigi legnagyobb elsődleges nyilvános részvénykibocsátása (IPO): 2014-ben 25 milliárd dollárért dobta piacra papírjait a Wall Streeten. Ha a hírek igaznak bizonyulnak, most – a Dealogic internetes pénzügyi platform adatbázisa szerint – ugyanez a cég állíthatja fel a világ legnagyobb határon átnyúló másodlagos részvénykibocsátásának a rekordját is.
Az Alibaba azonban nem erősítette még meg a novemberi időpontot, a cég szóvivője visszautasította a hír kommentálását. Mivel az eredetileg augusztusra tervezett IPO-t éppen a hongkongi zavargások miatt halasztották novemberre, az ismét felforrósodó hangulatra tekintettel újra elnapolhatják a tranzakciót. Tegnap ugyanis a rendfenntartók tüzet nyitottak a tüntetőkre, ami 2,6 százalékos mínuszba küldte a hongkongi tőzsde vezető indexét, a Hang Senget.
Az első órában
14
milliárd dollárt hagytak a vásárlók az Alibaba internetes áruházaiban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.