BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Öt évre szóló stratégiát hirdetett a Hyundai

A következő öt évben 52 milliárd dollárt költ a Hyundai autóipari beruházásokra a tegnap ismertetett stratégiai programja szerint. Az összeg harmadát az elektromos és önvezető

autók fejlesztésére és a gyártáshoz szükséges feltételek megteremtésére fordítják – írja a Reuters. Az utóbbi évek beruházási keretét ezzel a másfélszeresére emelik. Forrásként szolgálhat az a 28,9 milliárd dollár, amelyet 2022-ig a járműgyártás alapanyagain akarnak megspórolni. Azt nem közölték, hogy ezt a bődületesen nagy összeget hogyan számolták ki.

Érdekesség, hogy repülő autójuk sorozatgyártását előbb látják megvalósíthatónak, mint az önvezető járművükét, ezt maga Euisun Chung alelnök erősítette meg. Ambiciózus az a céljuk is, hogy 670 ezer darabos kapacitásukkal 2025-re a világ három legnagyobb elektromosautó-gyártója közé kerüljenek. Akkor évente 110 ezer üzemanyagcellás jármű hagyja majd el a Hyundai gyártósorait. A stratégiát lanyha optimizmussal, 2 százalékos erősödéssel nyugtázta a dél-koreai gyártó árfolyama. Elemzők szerint a célok szépek, a számok tetszetősek, de nagy kérdés, hogy mennyi valósul meg belőlük. A Kiával egy csoportot alkotó, de tőle függetlenül működő Hyundai ugyanis az utóbbi években számos negatív meglepetéssel szolgált, amerikai exportja esett, a modellpalettája elöregedett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.