H. F. | A pénzügyi problémákkal egyedül is nehéz szembenézni, de még nagyobb baj, ha ezek a gondok befolyásolják a családi életet. Az Intrum európai fogyasztói felméréséből az derül ki, hogy sok párkapcsolatban okoznak feszültségeket a pénzügyek, a válaszok szerint különösen a nők aggódnak a megélhetés miatt. Az iparág vezető követeléskezelési szolgáltatásokat nyújtó vállalata huszonnégy európai országot vizsgáló 2019-es Európai fogyasztói fizetési jelentéséből (ECPR) – amelyben ezer magyar állampolgár is részt vett – kiderült, hogy a nők mintegy 29 százaléka ért egyet azzal az állítással, hogy a pénzügyek negatívan befolyásolják a kapcsolatukat. A férfiaknak csak a 22 százaléka értett egyet ezzel az állítással. A magyar válaszadók kicsivel az európai átlag alatti számban feleltek igennel erre a kérdésre: a magyar férfiak 17, a nők 24 százaléka. Az egyes országok közül Csehországban okozzák a legtöbb párkapcsolati feszültséget a pénzügyek (42 százalék), őket követik a görögök és a lettek (39 százalék), míg a legkevesebben Olaszországban és Dániában (9 és 10 százalék) érzik úgy, hogy a pénzügyi aggodalmak hatással vannak a kapcsolataikra.
A nemek közötti különbségben szerepet játszhat, hogy több férfi, mint nő válaszolta azt, hogy egészen biztos benne, hogy időben be tudja fizetni a háztartási számlákat (41 és 39 százalék). Annak ellenére, hogy a nők nagyobb hányada (75 százalék) kezeli prioritásként a számlabefizetést, mint a férfiaké (67 százalék). Az Eurostat adatai szerint az európai munkaerőpiacon ma is lényegesen magasabb a férfiak aránya az aktív keresők között, ami szintén hozzájárulhat ahhoz, hogy a nők aggódnak jobban a pénzügyeik miatt.
A kutatás arra is rámutatott, hogy főként a szülők kapcsolatát befolyásolják negatívan a pénzügyek: 32 százalékuk válaszolt így, míg a gyermektelen pároknak csak a 21 százaléka számolt be pénzügyi feszültségekről. „A 2019-es ECPR egyik fő megállapítása, hogy az
európai fogyasztók tavaly növekvő stresszt tapasztaltak a pénzügyeik miatt” – mondta Deszpot Károly, az Intrum üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.