Kisebb meglepetést okozva, 1,02 milliárd dollár bevételre tett szert a tavalyi negyedik negyedévben a Lyft amerikai fuvarmegosztó társaság a piac által várt 984 millió dollárral szemben. A cég 356 millió dollárra emelkedő negyedéves vesztesége is mindössze 1,19 dollárt tesz ki részvényenként, miközben az elemzők 1,38 dolláros negatív eredménnyel számoltak. A gyorsjelentés közzététele után mégis 5,5 százalékkal gyengültek a kaliforniai cég részvényei, jelezve a befektetők csalódását, amelyet az okozott, hogy az Uberrel ellentétben a Lyft nem hozta előre egy évvel a nyereségessé válás feltételezett időpontját, továbbra is 2021 utolsó negyedévére várja a fordulatot. A csupán Észak-Amerikában működő Lyft problémája éppen a kisebb méretéből ered – mondta a jelentés kapcsán James Cordwell, az Atlantic Equities elemzője. A vállalat ügyfélköre december végéig 22,3 millióra nőtt, ezzel szemben az Ubernek már 111 millió aktív felhasználója van a fuvarmegosztási divízióban. Az üzletágat azért kell hangsúlyozni, mert az Uber üzleti filozófiája abban is eltér a Lyft modelljétől, hogy számos, jellemzően veszteséges kiegészítő tevékenységbe önti a pénzt, a Lyft azonban csak a személyfuvarozásra fókuszál. A Lyft a kisebb méret okozta hátrányából a költségek csökkentésével is igyekszik faragni, vezetői folyamatosan hangsúlyozzák, hogy náluk még a csúcsvezetők is turistaosztályon repülnek. A költségek azonban makacsul nőnek, tavaly egész évben 6,3 milliárd dollárra híztak. További akadály a nyereségesség felé vezető úton, hogy a kedvezmények mindig is jelentős szerepet játszottak a szolgáltatás értékesítésében. Ezen a fronton jó hír, hogy tavaly egyre gyarapodott a teljes árat fizető utasok száma.
A tőzsdére igyekvő Airbnb még nem publikálta az első háromnegyed éves eredményeit, azonban a The Wall Street Journal mégis megszerezte az adatokat. Az amerikai lap szerint az év első kilenc hónapjában a szállásmegosztó vállalat nettó vesztesége az előző év azonos időszakához képest 200 millióról 322 millió dollárra nőtt. A költségek növekedése tehát az Airbnb-nél is gyorsabb volt, mint az egyébként 400 millió dollárral 1,65 milliárdra emelkedő bevételeké. Csak a platform biztonságosabbá tételére 150 millió dollárt költöttek tavaly szeptemberig, de egyre dagadnak az állandó költségek, valamint az értékesítés és a marketingtevékenység ráfordításai is. A cég – az erőforrásait sem kímélve – meg akarta vetni a lábát Kínában is, de a kitűzött célok 20 százalékát sem érte el. Ráadásul a járvány miatt most kénytelen megengedni, hogy a kínai turisták ingyenesen mondják le foglalásaikat. Az újság szerint főként a vírus miatt az Airbnb tőzsdére lépése is az idei harmadik negyedévre csúszhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.