BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jövő év végére lehet csak nyereséges a Lyft

Kisebb meglepetést okozva, 1,02 milliárd dollár bevételre tett szert a tavalyi negyedik negyedévben a Lyft amerikai fuvarmegosztó társaság a piac által várt 984 millió dollárral szemben. A cég 356 millió dollárra emelkedő negyedéves vesztesége is mindössze 1,19 dollárt tesz ki részvényenként, miközben az elemzők 1,38 dolláros negatív eredménnyel számoltak. A gyorsjelentés közzététele után mégis 5,5 százalékkal gyengültek a kaliforniai cég részvényei, jelezve a befektetők csalódását, amelyet az okozott, hogy az Uberrel ellentétben a Lyft nem hozta előre egy évvel a nyereségessé válás feltételezett időpontját, továbbra is 2021 utolsó negyedévére várja a fordulatot. A csupán Észak-Amerikában működő Lyft problémája éppen a kisebb méretéből ered – mondta a jelentés kapcsán James Cordwell, az Atlantic Equities elemzője. A vállalat ügyfélköre december végéig 22,3 millióra nőtt, ezzel szemben az Ubernek már 111 millió aktív felhasználója van a fuvarmegosztási divízióban. Az üzletágat azért kell hangsúlyozni, mert az Uber üzleti filozófiája abban is eltér a Lyft modelljétől, hogy számos, jellemzően veszteséges kiegészítő tevékenységbe önti a pénzt, a Lyft azonban csak a személyfuvarozásra fókuszál. A Lyft a kisebb méret okozta hátrányából a költségek csökkentésével is igyekszik faragni, vezetői folyamatosan hangsúlyozzák, hogy náluk még a csúcsvezetők is turistaosztályon repülnek. A költségek azonban makacsul nőnek, tavaly egész évben 6,3 milliárd dollárra híztak. További akadály a nyereségesség felé vezető úton, hogy a kedvezmények mindig is jelentős szerepet játszottak a szolgáltatás értékesítésében. Ezen a fronton jó hír, hogy tavaly egyre gyarapodott a teljes árat fizető utasok száma.

A tőzsdére igyekvő Airbnb még nem publikálta az első háromnegyed éves eredményeit, azonban a The Wall Street Journal mégis megszerezte az adatokat. Az amerikai lap szerint az év első kilenc hónapjában a szállásmegosztó vállalat nettó vesztesége az előző év azonos időszakához képest 200 millióról 322 millió dollárra nőtt. A költségek növekedése tehát az Airbnb-nél is gyorsabb volt, mint az egyébként 400 millió dollárral 1,65 milliárdra emelkedő bevételeké. Csak a platform biztonságosabbá tételére 150 millió dollárt költöttek tavaly szep­temberig, de egyre dagadnak az állandó költségek, valamint az értékesítés és a marketingtevékenység ráfordításai is. A cég – az erőforrásait sem kímélve – meg akarta vetni a lábát Kínában is, de a kitűzött célok 20 százalékát sem érte el. Ráadásul a járvány miatt most kénytelen megengedni, hogy a kínai turisták ingyenesen mondják le foglalásaikat. Az újság szerint főként a vírus miatt az Airbnb tőzsdére lépése is az idei harmadik negyedévre csúszhat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.