A Norwegian Air az októberben bejelentett 10 százalék helyett 13 százalékkal csökkenti kapacitásait az idén, hogy három veszteséges év után végre visszatérhessen a nyereségzónába. A harmadik legnagyobb európai fapados légitársaság a negyedik negyedévét 1,87 milliárd koronás (egy korona = 33,6 forint) veszteséggel zárta, ami rosszabb a Refinitiv 1,35 milliárdos elemzői konszenzusánál, viszont lényegesen jobb az egy évvel korábbi 3 milliárdnál. A túl gyors terjeszkedése miatt vészesen eladósodott légitársaság újabb tulajdonosi tőkebevonásra készül, miközben felszámolja veszteséges járatait, érdekeltségeit. A kapacitásleépítésben paradox módon a Boeing 737 MAX flottájának tavaly március óta tartó repülési tilalma is segítette, a 19 gép reményeik szerint szeptembertől szállíthat ismét utasokat – ha a hibák kijavításával jól haladnak az amerikai mérnökök. A Norwegian tetemes kompenzációra is számíthat. A flottáját a Boeingra építő társaságnak a MAX mellett a 787-es Dreamlinerek is gondot okoznak, náluk a Rolls-Royce által beépített hajtóművekkel volt probléma, amelyeknek az orvoslása csak tavaly 750 millió koronát emésztett fel, és még nem is végeztek.
Ha minden a terv szerint halad, akkor a 2020-as üzleti évet kimutatható nyereséggel zárja a Wizz Air riválisa. A norvégok vesztesége 2019-ben a Boeing-hatás miatt 1,61 milliárd koronára nőtt az egy évvel korábbi 1,45 milliárdról. A Norwegian részvényárfolyama 2018 áprilisa, a gondok felfedése óta 77 százalékot zuhant, a gyorsjelentés tegnap 5 százalékot faragott a kurzusból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.