A technológiai óriásvállalatok könnyebben átvészelik a koronavírus-járvány által okozott gazdasági összeomlást, mint más szektorok.
MTI
2020.04.30, 14:42
Megosztom a cikket
A vártnál nagyobb bevételt ért el a Facebook az első negyedévben, és bizakodásra ad okot, hogy április első három hetében a stabilizálódás jeleit érzékelte a reklámbevételekben.
A New York-i tőzsdezárás után szerda este közzétett adatok szerint az amerikai közösségi hálózat árbevétele a március 31-én véget ért három hónapban 17 milliárd 737 millió dollár volt, éves összevetésben 18 százalékkal nőtt. Ezen belül
a reklámokból származó bevételek 17 százalékkal 17 milliárd 440 millió dollárra emelkedtek.
A Facebook reklámbevételei márciusban jelentősen csökkentek, április első három hetében azonban már stagnáltak az előző év azonos időszakával összehasonlítva, ami újabb jelzés arra, hogy
a technológiai óriásvállalatok könnyebben átvészelik a koronavírus-járvány által okozott gazdasági összeomlást, mint más szektorok.
Fotó: AFP
Az üzemi eredmény 78 százalékkal 5 milliárd 893 millió dollárra nőtt, miközben a működési haszonkulcs 22 százalékról 33 százalékra kúszott fel.
A nettó profit több mint duplájára, 4 milliárd 902 millió dollárra nőtt, az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,71 dollárra rúgott.
A tavalyi első negyedévben azonban egy egyszeri, 3 milliárd dolláros tétel csökkentette a nyereséget. Elemzők valamivel kisebb, 17,44 milliárd dolláros bevétel mellett nagyobb nyereségre, részvényenként 1,74 dollárra számítottak. A reklámbevételeket is a tényadatnál kevesebbre, 17,36 milliárd dollárra várták.
Napi átlagban 1,73 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, 11 százalékkal több mint egy évvel korábban.
A Facebookot havonta legalább egyszer megnyitók száma 10 százalékkal 2,60 milliárdra nőtt.
A Facebook szerdán 6,17 százalékos pluszban, 194,19 dolláron zárt a New York-tőzsdén, ami mindössze 0,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. A csütörtöki tőzsdenyitás előtt bő egy órával több mint 8 százalékos nyereségben forogtak a részvények az elektronikus kereskedésben. Az utóbbi 52 hétben 137,18 és 224,20 dollár között mozgott a Facebook árfolyama.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.