BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az elemzők szerint hosszú távon nyertes lehet a Wizz Air

A piaci várakozásokat meghaladó eredményeket publikált tegnap a Wizz Air – erősítette meg a Világgazdaságnak Nagy András, az Erste Befektetési Zrt. és Bukta Gábor, a Concorde Értékpapír Zrt. részvényelemzője. A befektetők is hasonlóan értékelték a júniusban lezárt negyedévről készült gyorsjelentést, hiszen 4 százalékkal, 35,3 fontra erősödtek délelőtt a Wizz Air részvényei Londonban. A cégnek 107 millió euró adózás előtti és 57 millió euró tisztított nettó vesztesége keletkezett, mi-

után az előző év azonos időszakát 76 millió euró adózás előtti és 72 millió euró kiigazított nettó nyereséggel zárta. A társaság jegyértékesítésből származó bevételei 92 százalékkal, 29 millió euróra, kiegészítő bevételei pedig 80 százalékkal, 61,5 millió euróra zuhantak.

Bukta Gábor szerint az elemzők alapvetően kisebb kargó­ár­be­vétellel számoltak, és a magyar kormány által megrendelt repatriálási szolgáltatásokból beérkező bevételek kapcsán sem láttak tisztán. Javította a mérleget a 2019-es klubtagsági bevételek idei évre átcsúszó lekönyvelése is. Költségoldalon a repült órák csökkenése és a gépek kisebb igénybevétele miatt mérséklődtek a részben ezekhez a mutatókhoz kötött lízingkiadások. Az egyéb bevételek és kiadások általában negatív egyenlege most pozitív lett, döntően néhány használt repülő értékesítése miatt. Az elemző nagyon kedvezőnek látja, hogy a Wizz Air június óta már kapacitása 70 százalékán repül, miközben az európai átlag 40 százalék körül van. A helyzethez mérten – költséghatékony üzleti modelljének köszönhetően – rendkívül pozitív a cég jövőképe is, kezdve azzal, hogy jövőre a vártnál korábban veszi át az új gépeket, amivel elkötelezettségét is demonstrálja az Airbus felé. A dollár gyengülése viszont negatív hatással lehet a vállalatra az év hátralévő részében, mivel likviditási tartalékát dollárbetétben tartja.

Nagy András különösen figyelemre méltónak tartja a Wizz Air negyedév végi 1,6 milliárd eurós készpénzállományát, és azt, hogy erre támaszkodva pótlólagos forrásbevonás nélkül juthat túl a cég a válságon. Az Erste elemzője úgy véli: a Wizz Air és a Ryanair valóban hosszú távú nyertessé válhat a vész elmúltával az iparágon belül, elsősorban üzleti modelljüknek és likviditási helyzetüknek köszönhetően.

A Wizz Air egyébként már májusban újraindította a járatait, miután a korlátozásokat feloldották vagy enyhítették Európában. Váradi József a közeljövőben bizonytalan helyzetre számít, mivel teljesen kiszámíthatatlan, hogy melyik kormány milyen újabb intézkedések meghozatalára kényszerül, bár a Wizz Air minden esetben rugalmas útvonal-változtatásokkal reagál az adminisztratív akadályokra. A menedzsment nem ad közre éves profitvárakozást, de továbbra is cél a 70-80 százalékos kapacitáskihasználás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.