Június 9-én indult a kereskedés a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacára ötödikként érkező Gloster Infokommunikációs Nyrt. papírjaival. Az IT-szolgáltató kockázatos időszakot választott a börzére lépéssel, de az első harminc nap alapján jól sikerült a bemutatkozás. A cég részvényei egy hónap alatt 11,6 százalékkal emelkedtek, ezzel maga mögé utasította szinte a teljes hazai mezőnyt. Egyedül az ugyancsak az Xtend piacon jegyzett Cyberg ért el hasonló, 12 százalékos hozamot, miközben a BUX index ebben az időszakban bő 5 százalékkal gyengült.
A jól elkapott rajtból messzemenő következtetést természetesen nem érdemes még levonni, inkább hosszú távú befektetésként érdemes a Gloster részvényeire tekinteni. Az Xtenden ugyanis nincs túl nagy tér a rövid távú spekulációra, az itt forgó részvények likviditása jóval alacsonyabb, és így a befektetők is csak kisebb tételekben mozoghatnak – mondta a Világgazdaságnak Kiss Domokos, a Gloster tőzsdére lépését tanácsadóként segítő Random Capital elemzője. Az első néhány hét alapján a Gloster ezen a téren is aktívabbnak bizonyult Xtend piacos társainál. A cég papírjaira sűrűn érkeznek a kötések, az első hónapban 22 millió forintért cseréltek gazdát a részvények, miközben a DM-Ker papírjaiból mindössze 10 darab fogyott, a GOPD és a Megakrán papírjaival pedig egyáltalán nem üzleteltek.
Kiss Domokos szerint ennek nem vállalatspecifikus okai vannak, és akár a bevezetést övező kiemelt érdeklődésnek is betudható, ezért inkább az a kérdés, hogy hosszabb távon is megmarad-e a kezdeti lendület. Az elemző szerint ugyanakkor a hazai tőkepiac szempontjából is kívánatos lenne, ha minél több kispapír „ragadna meg ebben az aktívabb szerepben”. A 2019-et 1,74 milliárd forintos árbevétel mellett 129 milliós adózott nyereséggel záró társaság néhány éven belül szeretne évi 4-5 milliárd forint árbevételt és egymilliárd forint körüli EBITDA-t elérni, az Xtend piacról pedig elsőként lépne feljebb a Standard kategóriába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.