A Volkswagen jogerősen is elvesztette a dízelpert az Európai Unió Bírósága előtt, kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy a konszernhez tartozó autómárkák egyes dízelmotorjainál az emissziós értékeket mélyen a szabvány alá hamisító szoftvert alkalmaztak. Nem fogadták el azt a védekezést, hogy a teszteredményeket megbuheráló szoftver alkalmazása a motor védelmével van összefüggésben, és meghosszabbítja az élettartamát. Az átvert autótulajdonosok eddigi kártalanítása 30 milliárd euróba került, ennek majdnem a háromnegyedét az amerikai autó-visszavásárlások, kártalanítások és súlyos bírságok tették ki. Az ítélet zöld utat nyit az újabb európai pereknek az átvert autótulajdonosok és a 2015 szeptemberében kipattant botrányt követő árfolyamesés sújtotta részvényesek számára. Nem kevés pénzébe kerül a Volkswagennek: csak Nagy-Britanniában 91 ezer autós csatlakozott a csoportos perhez, amely áprilisban első fokon a felperes győzelmével zárult. A műszaki és a jogi trükközés ideje lejárt, a konszern nem ússza meg a kártérítést, csak a mikéntjéről egyezkedhet. Az EU Bírósága egy francia beadványra foglalkozott az üggyel, ott 950 ezer dízelmotorral szerelt VW-t, Audit, Porschét, Seatot és Skodát hívtak vissza a szervizekbe, kijavítani a „motorkímélő” szelepvezérlést. Az ítélet hírére 1,5 százalékkal gyengült a VW árfolyama.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.