Nem zárta ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) szabályozott főpiacán való esetleges megjelenést sem Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója a tegnap tartott sajtótájékoztatón, amelyre azt követően került sor, hogy reggel kilenckor ünnepélyes becsengetéssel megindította a kereskedést a BÉT-en. A Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy elsősorban a járvány következményeinek leküzdésére koncentrálnak, és a londoni tőzsdén jegyzett cégként a Brexit miatt bekövetkező jogi és gazdasági változásokra is erejüket megfeszítve kell készülniük. Később azonban semmi akadálya nem lesz annak, hogy a cég menedzsmentje visszatérjen a kérdésre.
A becsengetéssel a tőzsde arra hívta fel a figyelmet, hogy tegnap óta a Wizz Air részvényeivel is kereskedni lehet a BÉTa Piacon. Végh Richárd, a BÉT vezérigazgatója kiemelte: a multilaterális kereskedési platformon most már Európa egyik legjelentősebb diszkont-légitársaságának a részvényeire is devizakonverziós költségek nélkül, forintban lehet ügyleteket kötni. Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: az OTP szívügyének tekinti, hogy az elmúlt évek egyik legnagyobb magyar sikertörténetét végrehajtó Wizz Air részvényei a hazai parketten is forogjanak. Ezért is vállalta a pénzintézet a részvények árjegyzését. A néhány magánszemély által 17 éve alapított Wizz Air piaci értéke ma már hatmilliárd euró.
Váradi József elmondta: a cég a legnehezebb körülmények között is folyamatosan invesztál. Miközben a többi légitársaság a járvány miatt nem veszi át a korábban megrendelt repülőket, náluk erről szó sem lehet. A technika mellett a munkatársak képzésére, új kollégák felvételére is sokat költenek. A cég sehonnan sem kapott mentőcsomagot, saját erőforrásból fejlesztettek. A Wizz Air számára hosszú távon előnyös az iparágat sújtó válság, hiszen az erősek a csapások hatására még erősebbekké válnak, míg a gyengébbek adott esetben el is tűnhetnek. A Wizz Airt pedig az elemzők egyértelműen erősnek tekintik: egyike annak a világszerte összesen négy légitársaságnak, amely jelenleg befektetési ajánlással rendelkezik.
A cég első embere kitért az ESG-vel kapcsolatos kérdésekre is, vagyis arra, hogy a társaság mennyiben veszi figyelembe a környezetvédelmi szempontokat, és figyel-e működése társadalmi hatásaira. Ha beszélhetünk zöldrepülésről, akkor ez a Wizz Air, mivel ez a cég bocsátja ki messze a legkevesebb szén-dioxidot az iparágban, a második legjobb eredmény pedig 20-25 százalékkal rosszabb – jelentette ki Váradi József. A magyar vezetésű vállalat a kiváló adatokat az általa üzemeltetett repülők átlagéletkorának, típusának és a működtetés módjának köszönheti. Társadalmi vonatkozásban pedig a legfontosabb talán az, hogy a cégnél több mint ötven nemzethez tartozó munkavállalók dolgoznak, és a boldogulás csak és kizárólag az egyes emberek teljesítményétől függ, ez nem is lehet másként egy globális nagyvállalatnál – mondta végezetül Váradi József.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.