Ugrásszerűen megnőtt az emberek öngondoskodás iránti érdeklődése az elmúlt fél évben. A koronavírus miatt kialakult helyzetben egyre többen gondolkodnak el azon, hogy milyen módon tudnak gondoskodni jövőjükről. A Grantis Hungary által készített felmérés alapján biztosra vehető, hogy ez a tendencia tartós marad.
Az év elején még nem sokan gondolták volna, hogy rövidesen ennyire markánsan fognak átalakulni a mindennapjaink.
A koronavírus válság viszont teljesen felforgatta sok más mellett a gondolkodásunkat is.
A korábbi években párhuzamos növekedés volt megfigyelhető a rendszeres internethasználók és azok aránya között, akik termékek vagy szolgáltatások megrendelését interneten keresztül bonyolították. S az is megállapítható volt, hogy döntően a fiatalok és a magasabb iskolai végzettségűek éltek ezzel a lehetőséggel. Ez mára már megdőlt.
Jelentősen megváltoztatta az emberek gondolkodását a világjárvány, illetve a tavaszi karantén időszaka.
A Grantis tapasztalata szerint azok is a netes lehetőségek felé fordultak, akik korábban idegenkedtek ettől. És ami még meglepőbb,
a kialakult helyzetben egyre többen érdeklődnek a különböző öngondoskodási lehetőségek iránt.
A kattintások alapján megállapítható, hogy több mint két és félszeresével nőtt az ebben a témában érdeklődők száma a neten.
Sebestyén András, a Grantis vezérigazgatója szerint az gondolkodik előrelátóan manapság, aki nem egy fajta öngondoskodási termék mellett dönt, hanem az erre szánt pénzből saját portfóliót hoz létre. – Hogy milyet, az attól függ, jelenleg milyen életszakaszban vagyunk – szögezte le. A kisgyermekesek körében például nem véletlenül egyre népszerűbb az úgynevezett gyermek megtakarítás, amely akár az egyetemi tanulmányok finanszírozására is felhasználható. Ám mindenképpen célszerűnek tartja a nyugdíjcélú megtakarítást alapnak tekinteni – akár már negyvenéves kortól. Emellett érdemes elgondolkodni azon, hogy az egészség-, vagy életbiztosítást tartja valaki fontosabbnak.
Az elmúlt hónapokban nagyjából egyenlően oszlott meg az emberek érdeklődése a különböző öngondoskodási termékek iránt.
Közel 35 százalékkal többen kötöttek szerződést, mint a korábbi évek hasonló időszakában.
A felmérésből az is kiderült, hogy bár a szerződést kötők számára továbbra is fontos szempont az adókedvezmény, első helyre a jövőjük biztosítása került – amit korábban, mint legfontosabb okot meg sem említettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.