A múlt év több szempontból megváltoztatta a fizetési szokásokat, sokan a korábbiaknál jóval több időt töltöttek otthon, ebből kifolyólag az online vásárlások aránya is megnőtt. Azoknak pedig, akik fizikai üzletekben vásároltak, rengeteg helyen hívták fel a figyelmüket, hogy a fertőzésveszély csökkentése érdekében inkább kártyával vagy mobiltelefonnal fizessenek készpénz helyett – írta közleményében az OTP Bank. A hitelintézet megbízásából végzett friss, november végi kutatás eredményei szerint a felnőtt lakosság nagyjából 80 százaléka rendelkezik bankkártyával, és az 57 százalékuk, ahol csak lehet, a kártyás vagy a mobiltelefonos fizetést választja. A készpénzes vásárlásokat a felnőtt lakosság mindössze 16 százaléka részesíti előnyben a bankkártyás vagy mobilos fizetéssel szemben, a megkérdezettek 27 százaléka pedig egyaránt használja a készpénzes és az elektronikus fizetési lehetőségeket.
„A bankkártya-tulajdonosok 56 százalékával előfordult már, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert kártyával nem tudott fizetni, viszont nem volt nála elég készpénz. 2021. január 1-jétől azonban már minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetést a vásárlói részére. Ehhez az OTP csoport több megoldást is kínál a kereskedőknek” – nyilatkozta Hideg Noémi, az OTP Bank kártyaelfogadói és fejlesztési főosztályának vezetője.
Az online pénztárgépet használó vállalkozások számára törvényben előírt határidő érezhető változást hozott 2020 végére mind a POS-terminálok igénylésében, mind a SimpleBusiness alkalmazás letöltéseinek számában. Ez utóbbinál a szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződések felét decemberben, negyedét pedig már az idén januárban kötötték meg, és továbbra is nagy az érdeklődés.
A POS-terminálok kihelyezésénél az utolsó negyedévben szintén jelentős emelkedést tapasztalt a pénzügyi szolgáltató, és idén is folyamatosan érkeznek az igénylések. Az elektronikus fizetési forgalom 2020 utolsó hónapjában a 2019. decemberihez képest csaknem 10 százalékkal nőtt a hitelintézet adatai szerint.
nyomán az év végén érezhetően nőtt a POS-igénylések száma
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.