BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beazonosítható tranzakció

A magyarok 78 százaléka sokszor nem tudja utólag azonosítani bankkártyás vásárlását a számlatörténetben vagy épp a mobiltelefonon sms-ben kapott üzenet alapján. Főleg az internetes vásárlásokat nehéz beazonosítani, mert például nem az adott webshop neve, hanem az oldal üzemeltetőjének vagy a fizetést feldolgozó cégnek a neve jelenik meg a kereskedő neve helyett. A Mastercard közvélemény-kutatásából kiderült, hogy sok banki ügyfelet ez a potenciális csalások miatt szorongással tölt el, 48 százalékuk aggódik, 32 százalékuk bosszankodik, 17 százalékuk elveszettnek, 7 százalékuk pedig tehetetlennek érzi magát.

A fizetésforgalmi cég felmérése szerint a magyar kártyabirtokosok 78 százaléka a kétes esetekben panaszt nyújt be a bankjának, harmaduk azonnal a bankját, 11 százalékuk a kereskedőt hívja azért, hogy megreklamálja a tranzakciót. Mindez annak fényében köt le jelentős erőforrásokat, hogy a Mastercard kutatása szerint a hazai ügyfelek 61 százaléka végül fel tudja idézni a vásárlás részleteit, és rájön, hogy alaptalan volt a csalás miatti félelem. A megpanaszolt ügyletek 11 százalékánál egy másik családtag vásárlásáról volt szó.

A Mastercard leánycége, az Ethoca egy új, digitális banki megoldást fejlesztett ki, ahol a korábbinál részletesebb leírás segíti a kártyás tranzakciók beazonosítását – az ügyfelet a kereskedő nevéről, logójáról és a vásárlás helyéről is tájékoztatják. A megoldás sikeréhez az kell, hogy a kereskedők is lehetőséget lássanak benne – nekik kell például a céglogókat feltölteni. Ez megtérül, hiszen számottevően csökkenhet azon ügyletek száma, amikor a vevő a nem megfelelő információ miatt visszaterhelési igényt támaszt a kereskedővel szemben. A Mastercard a szolgáltatást 2022-ig szabvánnyá kívánja tenni a digitális banki felhasználók számára – jelezte Eölyüs Endre, a Mastercard igazgatója.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.