BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dübörög a hongkongi IPO-szezon

Miután árfolyamát megtriplázva debütált Hongkongban a Tencent csoporthoz tartozó Kuaishou, még az idén az ázsiai város tőzsdéjére kerülhet a Tencent Music is. Eközben az Alibaba kötvénykibocsátással vigasztalódik.

Egy nap alatt csaknem a háromszorosukra drágultak a Tencent csoporthoz tartozó Kuaishou Technology részvényei első kereskedési napjukon a hongkongi tőzsdén. A kínai online videószolgáltató papírjai, melyeket 115 hongkongi dollárért lehetett megszerezni az elsődleges nyilvános kibocsátáson (IPO), péntek reggel 338 dolláron kezdték a kereskedést, végül pedig kereken 300 dolláron zárták a napot. A záró­ár alapján a cég amerikai dollárban mért tőzsdei kapitalizációja elérte a 159 milliárdot, s ezzel egy csapásra a hongkongi börze legértékesebb cégévé vált. Az IPO-n 5,4 milliárd amerikai dollárért vásároltak a részvényekből a befektetők, a Budweiser’s Asia 2019-es, 5,75 milliárd dolláros kibocsátása óta ez volt a legnagyobb tőzsdei tőkebevonás Hongkongban. A helyi kisbefektetők, akik nagyjából 1200-szorosan jegyezték túl a nekik fenntartott papírmennyiséget, nagy üzletet kötöttek, hiszen a Kína más részén élő társaik jogszabályi korlátok miatt nem jegyezhettek a részvényekből, viszont a másodlagos forgalmazás révén már lehetőségük nyílt a beszállásra. Ők voltak azok, akik tripla áron vették a papírokat. A siker nyomán más kínai vállalatok is a hongkongi tőzsde felé vehetik az irányt – mondta a Reutersnak Louis Tse, a Wealthy Securities ügyvezetője. Hozzátette azonban, hogy az Alibabához tartozó Ant Group tavaly novemberre meghirdetett 37 milliárd dolláros IPO-jának elmaradása miatt ki volt már éhezve a város egy méretes kibocsátásra.

A Kuaishou a TikTok alkalmazást működtető, szintén kínai magáncég, a ByteDance legfőbb riválisa. A kibocsátási prospektus szerint átlagosan 276 millió napi aktív felhasználójával tavaly a világ második legnagyobb rövid videókat forgalmazó platformja volt. Az alkalmazásához ingyenes hozzáférést adó cég virtuális tárgyak értékesítéséből, online marketingből és e-kereskedelmi jutalékból jut bevételhez. Az IPO révén befolyt összeget fejlesztésekre és terjeszkedésre fordítja.

A Tencent csoport a videó­appli­kációs leánycég sikerén felbuzdulva a 2018-ban a New York-i börzére bevezetett, 42 milliárd dollárt érő Tencent Music Entertainment Groupot is bevinné a hongkongi tőzsdére még az idén. Persze a Tencent online zeneszolgáltató üzletága nem hagyná el a Wall Streetet, tehát kettős jegyzésről lenne szó. Míg három éve csupán 1,1 milliárd dollárnyi tőkét vontak be, a piaci hírek szerint a másodlagos kibocsátással most ötmilliárd dollárra emelnék a szintet. Igaz, azóta megduplázódott a részvények kurzusa. A Bloomberg szerint szintén idén tervezi tőzsdei megjelenését Hongkongban a kínai Google-nak nevezett Baidu, valamint az Autohome nevű internetes autókereskedelmi platform.

A tőzsdei nyomulásból tavaly kényszerűen kimaradt Alibaba csoport hét végi ötmilliárd dolláros sikeres kötvénykibocsátása és a nyolcszoros túljegyzés jelzi, hogy a befektetők továbbra is bíznak a cégben, dacára annak, hogy az e-kereskedelmi konszernnek meggyűlt a baja a kínai hatóságokkal. Jack Ma cége négy sorozatot bocsátott ki 10, 20, 30 és 40 éves lejárattal, a papírok hozama 2,143 és 3,251 százalék között alakul.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.