M. E. | A lakosság otthoni fogyasztásának köszönhetően – bár csekély és a várakozásoktól elmaradó ütemben – növekedni tudott tavaly a Unilever, a járvány dacára is – derült ki a cég tegnap publikált gyorsjelentéséből. A társaság korrigált árbevétele az egész évet tekintve 1,9 százalékkal, 50,7 milliárd euróra, az utolsó negyedévben pedig 3,5 százalékkal, 12,1 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz mérten. Az e-kereskedelmi divízió forgalma éves szinten 60 százalékkal nőtt.
Idén az élelmiszereket és kozmetikumokat gyártó brit vállalat, amely hollandiai székhelyét tavaly szüntette meg, a nyersanyagárak jókora emelkedésére számít. Ezenkívül a konszern vezetése betervezett az évre egy egymilliárd eurós átszervezési ráfordítást is. A romló költségoldali kilátások miatt a társaság részvényei tegnap délelőtt több mint 4 százalékkal, 4114 pennyre estek, pedig a várt nehézségek ellenére a menedzsment visszatért a pandémia előtti stratégiai tervezéshez.
Eszerint a következő években a cég értékesítése ismét 3–5 százalék közötti mértékben nőhet, ami a piaci átlagot várhatóan meghaladja. Ráadásul a Unilever profitja előreláthatóan a bevételeknél gyorsabban fog nőni, miután tavaly 2,4 százalékkal, részvényenként 2,48 euróra esett. A sikert olyan új árucikkek fejlesztésétől várják, mint például a jól kereső fiatalok által kedvelt növényi alapú élelmiszerek. A konszern különösen a forgalmának összesen egyharmadát hozó három ország, India, Kína és az Egyesült Államok esetében optimista.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.