Százmillió forintot meghaladó forgalom mellett csaknem 1 százalékkal erősödött a Masterplast-részvények kurzusa tegnap, miután az építőipari alapanyagokat gyártó társaság – az optimista várakozásoknak megfelelően – a koronavírus-járvány ellenére újabb jelentős eredménynövekedést ért el a negyedik negyedévben. A cég 32,7 millió eurós árbevétele 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az EBITDA-soron pedig a tavalyi teljesítményét megduplázva, 2,73 millió eurót ért el, miközben az adózott nyeresége az előbbieknél is jelentősebben, 150 százalékkal, 1,51 millió euróra ugrott.
A töretlenül jól teljesítő építőipari divízió rekordárbevételt szállított 2020 utolsó három hónapjában, az egészségipari szegmensben pedig már a késztermékek piacára is belépett a magyar gyártó. Az árbevétel legnagyobb részét – 37 százalékát – továbbra is a homlokzati hőszigetelő rendszerek adták, a termékszegmens forgalma azonban csupán 1 százalékkal bővült. Az új németországi üzemben gyártott egészségipari anyagoknak is köszönhetően az ipari alkalmazások forgalma bő háromszorosára ugrott. A termékcsoport forgalmának bővüléséhez jelentősen hozzájárult a decemberben kezdődő védőruha-értékesítés is a magyar egészségügynek. A tetőfóliákból és tetőelemekből származó bevételek 72 százalékkal emelkedtek, ezen belül – ugyancsak az ascherslebeni Masterplast Nonwoven leánycég közreműködésével – megduplázódott a diffúziós tetőfóliák értékesítése. A csoport legnagyobb súlyú magyar piacán csaknem ötödével nőtt a forgalom, s az exportpiacon másfélszer nagyobb értékesítési bevételt regisztráltak. Lengyelországban szinte megduplázódott az árbevétel, de jelentős bővülést értek el Romániában, Szlovákiában és Németországban is. A pandémiával és a gyenge turisztikai szezonnal sújtott Horvátországban 15 százalékkal zsugorodott a forgalom, és szerény mértékben mérséklődtek az eladások Szerbiában, Ukrajnában és Észak-Macedóniában.
A tavalyi év egészében is rekordforgalmat és eredményességet tudhat maga mögött a Masterplast, 122 millió eurós forgalma 15 százalékkal magasabb a 2019-esnél, miközben az EBITDA-ja majdnem a másfélszeresére, 10,8 millió euróra hízott. Az árbevétel és az EBITDA-érték érdemben felülmúlta a vállalat céljait, míg az adózott eredménye – elsősorban a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt – a várakozásoknak megfelelő, 6,2 millió euró szintjén zárt, ez utóbbi 31 százalékos éves bővülés.
Történetének eddigi legsikeresebb éve után, az idén további dinamikus növekedést vár a társaság. A vezetőség 150 millió euró feletti árbevétel mellett csaknem 17 millió eurós EBITDA és 10 millió eurót meghaladó adózás utáni nyereség elérését tűzte ki célul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.