Pénz- és tőkepiac

Rugalmas évet zárt az Allianz

140,5 milliárd euróval esett a szolgáltató díjbevétele egy év alatt.

A rendkívül nagy kihívást jelentő 2020-as évben az Allianz különleges rugalmasságról tett tanúbizonyságot a példátlan egészségügyi válsággal és a tartósan alacsony kamatlábakkal szemben − írja a vállalat közleménye. A 2020-as pénzügyi év pénzügyi teljesítménye minden üzleti szegmensben kiemelkedően erős volt, noha a COVID-19-világjárvány nyomot hagyott a pénzügyi eredményeken, különösen a Vagyon- és felelősségbiztosítási üzletágban. E jelentős globális kihívások ellenére az Allianz erős negyedik negyedévvel zárta pénzügyi évét.

A belső bevétel növekedésének árfolyam- és konszolidációs hatásoktól megtisztított mértéke −1,8 százalék volt 2020-ban, főként az Élet- és egészségbiztosítási üzletágnak köszönhetően.

A teljes díjbevétel a 2019. évi 142,4 milliárdról 1,3 százalékos csökkenéssel 140,5 milliárd euróra esett vissza,

és a működési eredmény 9,3 százalékkal, 11,9-ről 10,8 milliárd euróra gyengült, főként a COVID-19 járvány mintegy 1,3 milliárd eurót elérő kedvezőtlen hatása miatt. A Vagyon- és felelősségbiztosítási üzletág működési eredménye a COVID–19-hez kapcsolódó veszteségek, az alacsonyabb lebonyolítási eredmények és a szintén alacsonyabb működési befektetési eredmény miatt esett vissza.

Fotó: AFP

Az Élet- és egészségbiztosítási üzletág működési eredményének összege ugyan csökkent, de a rugalmas befektetési nyereségrátának köszönhetően még így is erős szinten zárt. A csökkenés elsősorban az Egyesült Államokban az előző évben elért pozitív hatásnak, valamint a spanyolországi Allianz Popular S.L. leépítésének volt köszönhető. A Vagyonkezelési üzletág viszont a magasabb átlagos teljes kezelt vagyonból magasabb működési eredményt ért el, és továbbra is körültekintő költséggazdálkodást folytatott. A részvényesek számára megtermelt adózott eredmény az alacsonyabb működési és nem működési eredmény következtében 14,0 százalékkal, 7,9-ről 6,8 milliárd euróra csökkent.

A pénzügyi eredmények mellett a vállalat minőségének fő mutatója az ügyfelektől kapott visszajelzés a közlemény szerint.

Az Allianz globális működési egységeinek 79 százaléka a piaci átlagot meghaladó valós ügyféltámogatottsági értéket (NPS) ért el az előző évi 70 százalékhoz képest, és ezzel új rekordot állított be. A vezetési kompetenciák és a teljesítményorientált vállalati kultúra mérésére alkalmazott inkluzív meritokrácia-mutató (IMIX) értéke 2020-ban az előző évinél 5 százalékponttal magasabb értéket, 78 százalékot ért el. Ezek az eredmények azt bizonyítják, hogy az Allianz „Az egyszerűség diadala” című stratégiája kiválóan bevált, különösen a válság idején.

2020 negyedik negyedévében a teljes díjbevétel az előző évihez képest stabil maradt.

Mint írták, a működési eredmény az előző évi 2,8 milliárd euróhoz képest 8,2 százalékkal, 3 milliárd euróra nőtt, és ehhez az eredményhez valamennyi üzletág hozzájárult. A magasabb nyereségrátának köszönhetően az Élet- és egészségbiztosítási üzletág működési eredménye emelkedett, míg a teljes kezelt (AuM) növekedésének köszönhető bevételemelkedés a Vagyonkezelési üzletág működési eredményének javulását eredményezte. A Vagyon- és felelősségbiztosítási üzletág működési eredménye szintén nőtt. Működési eredményünk növekedése bőven ellensúlyozta nem működési eredményünk romlását, így összességében a részvényesek számára megtermelt adózott eredmény 2,2 százalékkal, 1,8-ról 1,9 milliárd euróra nőtt.

vagyonkezelés Allianz biztosítás
Kapcsolódó cikkek