Rugalmasság és gyorsaság kell
A koronavírus-járvány a biztosítói piacot is átrajzolta: átalakultak a kockázatokkal kapcsolatos attitűdök, felgyorsultak a digitalizációs folyamatok, és az ügyfelek is nyitottabbá váltak a digitális megoldásokra. Az Allianz Hungária Digital Connected Consumer kutatása rávilágított arra, hogy a járvány hatására főleg a személyes kapcsolattartással járó tevékenységek csökkentek, de az is kiderült, hogy azok, akik többet vásárolnak, intéznek pénz- vagy egyéb ügyeket online, nagy arányban megmaradnának ennél a megoldásnál a járvány lecsengése után is. Az ügyfelek a tömegbiztosításokat (kgfb, casco, lakásbiztosítás) egyre inkább online kötik – online fiókkal a biztosítók ügyfeleinek 40 százaléka rendelkezik.
A jövő biztosítója az Allianz szakértői szerint csak akkor lehet sikeres, ha az ügyfelek igényeit monitorozva, a rendelkezésre álló adatokra építve egyszerű, digitálisan elérhető, áttekinthető termékkínálatot nyújt. Az Allianznál a tavaly sikeresen debütáló moduláris gépjármű- és lakásbiztosítás lesz az alapja a további fejlesztéseknek, de az ajánlatkérések és a kárrendezés terén is várhatók digitális fejlesztések. A rugalmasság és a gyors reagálóképesség kulcsfontosságúvá válik nemcsak a gyorsan változó ügyféligényeknek, hanem a digitalizáció növekvő mértékének és a piacon megjelenő új szereplőknek köszönhetően is.


