A koronavírus-járvány a biztosítói piacot is átrajzolta: átalakultak a kockázatokkal kapcsolatos attitűdök, felgyorsultak a digitalizációs folyamatok, és az ügyfelek is nyitottabbá váltak a digitális megoldásokra. Az Allianz Hungária Digital Connected Consumer kutatása rávilágított arra, hogy a járvány hatására főleg a személyes kapcsolattartással járó tevékenységek csökkentek, de az is kiderült, hogy azok, akik többet vásárolnak, intéznek pénz- vagy egyéb ügyeket online, nagy arányban megmaradnának ennél a megoldásnál a járvány lecsengése után is. Az ügyfelek a tömegbiztosításokat (kgfb, casco, lakásbiztosítás) egyre inkább online kötik – online fiókkal a biztosítók ügyfeleinek 40 százaléka rendelkezik.
A jövő biztosítója az Allianz szakértői szerint csak akkor lehet sikeres, ha az ügyfelek igényeit monitorozva, a rendelkezésre álló adatokra építve egyszerű, digitálisan elérhető, áttekinthető termékkínálatot nyújt. Az Allianznál a tavaly sikeresen debütáló moduláris gépjármű- és lakásbiztosítás lesz az alapja a további fejlesztéseknek, de az ajánlatkérések és a kárrendezés terén is várhatók digitális fejlesztések. A rugalmasság és a gyors reagálóképesség kulcsfontosságúvá válik nemcsak a gyorsan változó ügyféligényeknek, hanem a digitalizáció növekvő mértékének és a piacon megjelenő új szereplőknek köszönhetően is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.