BUX 54,764.34
-0.67%
BUMIX 4,387.15
-0.12%
CETOP20 2,465.98
-0.55%
OTP 19,000
-0.73%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-1.69%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,595
-0.31%
RABA 1,460
0.00%
+0.35%
+0.47%
+2.22%
0.00%
OPUS 246.5
+0.61%
+0.21%
-0.89%
-0.46%
OTT1 149.2
0.00%
+0.40%
MOL 2,738
-1.08%
+4.74%
ALTEO 1,535
-1.29%
+0.56%
-1.61%
EHEP 1,800
-1.37%
0.00%
-0.32%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.07%
-0.72%
-4.26%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+2.50%
+0.43%
+1.09%
0.00%
+1.31%
NUTEX 19.82
-0.10%
Forrás
RND Solutions
Pénz és Tőkepiac

Tűz ütött ki a japán csipgyártónál

Már csak ez hiányzott a globális autóiparnak, a Renesas Electronics üzemében felcsapó lángok tovább súlyosbítják az alkatrészhiányt.

Tokióban több mint 3 százalékos mínuszban fejezték be ma a kereskedést a Toyota, a Honda és a Nissan részvényei, miután pénteken tűz ütött ki a három autóipari óriást mikrocsipekkel ellátó Renesas Electronics legnagyobb üzemében.

Ráadásul a lángok a gyár legkritikusabb területén csaptak fel, így a félvezetőkészletek szennyeződésének elkerülése érdekében azonnal le kellett állítani a termelést.

Mindhárom autógyártó felső vezetése válságtanácskozáson elemezte a leállás lehetséges hatásait. Gyűjtjük az információkat, hogy felmérjük, mennyiben érint bennünket a váratlan esemény

– mondták a Hondánál.

Attól félek, hogy a káreseménynek nagyon komoly következményei lesznek

– értékelte a helyzetet még vasárnap Hidetosi Sibata, a Renesas vezérigazgatója.

Fotó: Nicolas Asfouri / AFP

Mint kifejtette, a társaság bevételei a termeléskiesés miatt mintegy 17 milliárd jennel (156 millió dollár) eshetnek vissza.

A Renesasnál keletkezett tűz tovább rontja a globális autóipar alkatrészellátását, most már az előrelátó beszerzési politikája miatt a válságból eddig kimaradt Toyota termelése is megszenvedheti a csiphiányt.

A Bloomberg szerint a Renesas forgalmának 6,6 százalékát a Toyota, míg további összesen 6 százalékát a Volkswagen, a Honda és a Nissan vásárlásai teszik ki.

Ez egy szörnyű hír a gépjármű-ellátási lánc számára; lehet, hogy a jövőben sokkal nagyobb alkatrészkészleteket kell majd raktáron tartaniuk

- emelte ki Maszahiro Wakaszugi, a Bloomberg Intelligence elemzője.

Kapcsolódó cikkek