N. L. N. | Gyorsan reagáltak a biztosítók a koronavírus okozta üzleti sokkra: kiterjesztették az online értékesítést, és hozzászabták szervezeti működésüket a távmunka biztosításához – állapították meg a Deloitte globális iparági felmérésében. A következő lépés a helyzet konszolidálása, az új adatforrások kiaknázása és a digitalizációval megjelenő új vagy erősödő kockázatok kezelése. A kutatás szerint a biztosítók megkérdezett vezetői a krízis hatására kiemelt hangsúlyt fektetnek a költségek további racionalizálására. Ez várhatóan a projektportfólió átstrukturálásában, a Covid–19 előtti beruházások késleltetésében vagy újraskálázásában jelenik meg. Mindennek célja a forrásteremtés a gyorsabb innovációt és növekedést elősegítő törekvések számára, melyek fókusza azonban régiónként eltér.
A termékfejlesztési oldalon előtérbe kerülhetnek a nem a kármérték, hanem a kiváltó esemény intenzitása alapján fizető paraméterező biztosítások. Ezt a terméktípust korábban vagyoni károk fedezésére és katasztrófabiztosításoknál használták, a jövőben a vállalkozásokat érintő IT-leállásokból származó üzleti károk biztosítását lehet így megoldani.
Az értékesítési terület fő fejlesztési irányaként a megkérdezett vezetők 40 százaléka a távértékesítési csatornák és a szervezet digitális készségeinek fejlesztését, a felhasználóbarátabb digitális jelenlétet és a praktikusabb kárbejelentési megoldások kidolgozását jelölte meg. A biztosítók jelentős része a hagyományos kockázatelbírálási folyamat megújítását is tervezi, a cél a mesterséges intelligencián alapuló kockázatbecslési modellek alkalmazása.
A távértékesítésre épít a vezetők
40
százaléka
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.