BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gyűlnek az ajánlatok a Reebokra

Az amerikai Authentic Brands Group és a Wolverine World Wide közös ajánlata szerint több mint egymilliárd dollárt fizetnének az Adidasnak a Reebokért – írja bennfentes információra hivatkozva a New York Post. A Wolverine World Wide főként a tulajdonában álló Merrell cipőmárkáról ismert, míg az Authentic Brands Group – mint a neve is mutatja – egy márkakezelő társaság. Szintén ezen a héten a Nine West-Frye csoport is egymil­liárd dollár körüli összeget ajánlott a sportfelszerelés-gyártóért a New York-i lap szerint. Sőt, az Apollo Global Management is tett egy nem kötelező ajánlatot, amelynek összege egyelőre ismeretlen. Az Adidas egyébként június végéig várja a potenciális vevők jelentkezését.

Az Adidas 2006-ban 3,1 mil­liárd euróért vette meg a Reebokot, hogy megszilárdítsa pozícióját a globális piacvezető Nikeval szemben. Februárban azonban az értékesítés mellett döntöttek, mert teljes egészében az Adidas márka erősítésére kívánnak összpontosítani. A lap ugyanakkor megjegyzi, hogy az egykor brit társaság EBITDA-ágon nagyjából évi százmillió dolláros veszteséget termel. A veszteségek miatt pedig nehéz hitelező pénzintézetet állítani a vételi ajánlat mögé.

A Reebokot 1985-ben alapították, és a nagy korszaka a 80-as években volt, mivel ez a cég dobta piacra az első speciálisan nők számára tervezett futócipőt. Később viszont versenytársai – például a Saucony és a Puma – újabb és újabb női futócipőket fejlesztettek, így a britek fokozatosan teret vesztettek. Tavaly például a társaság bevételei 2019-hez képest 17 százalékkal, 1,5 milliárd dollárra estek.

Mindennek ellenére az érdeklődők között van még a hírek szerint a Cerberus Capital Management, a kínai Anta Sports és Li-Ning, valamint az olasz alapítású, de már koreai székhelyű Fila is.

Az Adidas

3,1

milliárd euróért vette meg a Reebokot

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.