BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Masszív bővüléssel indította az esztendőt a Masterplast

Háromszázalékos emelkedéssel újabb történelmi csúcsot döntött tegnap a Masterplast részvényárfolyama, a befektetők így díjazták a társaság minden soron kiemelkedő, rekorderedményt hozó első negyedéves jelentését.Túlzás nélkül mondható, hogy az építő- és egészségipari termékeket gyártó vállalat padlógázzal kezdte az évet, 38 millió eurót meghaladó árbevétele bő másfélszerese a tavalyi azonos időszakénak, nagyrészt a 2020 derekán megvásárolt, főleg az egészségiparban termelő németországi üzem hozzáadott forgalmából adódóan, miközben az alaptevékenység bevétele is szépen növekedett. A cég az EBITDA-soron csaknem négyszeresére hízó eredményről adott számot, miközben profitabilitása is nagyot javult, az EBITDA-arány 4,5 százalékról 11,4 százalékra emelkedett. A cégcsoport kereskedelmi árrését az építőipari szegmens stabil teljesítménye mellett az egészségipari textilgyártás és a védőruha-értékesítések is javították, miközben gyártóegységei magasabb kapacitáskihasználtsággal és gyártáshatékonysággal működtek. A Masterplast a fentiek eredőjeként egy év alatt megtízszerezte a profitját, amely 2,8 millió euróra futott fel az időszak végén. A szezonálisan leggyengébb első negyedév dinamikus bővülésében a bázishatás is döntő szerepet játszott, a gyorsan növekvő, magasabb eredménytermelő képességű egészségipari üzletág ugyanis még nem volt aktív 2020 első három hónapjában.

Az ellátási láncok akadozásával és az ebből is adódó folyamatos áremelésekkel sújtott alapanyagpiaci környezetben minden termékszegmens forgalma erősödött. A továbbra is legnagyobb, csaknem egyharmados arányt képviselő homlokzati hőszigetelő rendszerek forgalma 14 százalékkal bővült, a tetőfóliák és tetőelemek értékesítése pedig a duplájára nőtt. Az ipari alkalmazások termékcsoport árbevétele a négyszeresére ugrott elsősorban az egészségügyi fóliák és a tavaly decemberben megkezdett védőruha-értékesítések révén, és 9,5 millió eurós forgalmával egy csapásra a második legjelentősebb termékszegmenssé lépett elő.

A legnagyobb súlyú magyar piacon – a széles körű kormányzati támogatások ösztönző hatása mellett – továbbra is élénk piaci környezetben folytathatta munkáját az építőanyag-gyártó, belföldi értékesítése 60 százalékkal múlta felül a 2020 elejit. A külpiacokon és a leányvállalati országokban – Románia kivételével – ugyancsak számottevően magasabb bevételt termelt a vállalat. Németországban – az ascherslebeni gyár révén – tízszeresére ugrottak az eladásai, a szintén jelentős piacnak számító Lengyelországban pedig 63 százalékkal nőtt a termékkereslet.

Az iparági kilátásokat illetően változatlanul optimista a társaság, az év hátralévő részére is turbulens alapanyagpiaccal és az ösztönzők hatására élénkülő szigetelőipari környezettel számol, erős ellátási láncára támaszkodva pedig magas eredménytermelést prognosztizál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.