Ritkán fordul elő, hogy egy cég kétszer akkora egy részvényre jutó adózatlan korrigált profitot (EPS) ér el, mint amire az elemzők számítanak, ám tegnap a General Motors (GM) pontosan ezt tette. A konszenzus által becsült 1,04 dollárral szemben ugyanis 2,25 dollár került a beszámoló alsó sorába, és mindezt úgy érte el a GM, hogy a forgalma mindössze 32,5 milliárd dollár volt, 200 millió dollárral kevesebb, mint amennyivel a konszenzus számolt. Egy éve a cég adózás előtti EPS-e még alig érte el a 62 centet. Az észak-amerikai autógyártó megerősítette, hogy éves szinten a csiphiány negatív hatását is bekalkulálva 10-11 milliárd dolláros bruttó nyereséget vár. Mary Barra vezérigazgató szerint a nehézségek nem fognak ki rajtuk, és az eső fél évben 5,5 milliárd dollárra duzzad a cége adózás előtti nyeresége. A GM részvényei 4 százalékos drágulással reagáltak szerdán a bejelentésre.
Dinamikus pro forma növekedéssel zárta első negyedévét a Stellantis – közölte szintén tegnap az olasz-francia-amerikai autógyártó. Richard Palmer pénzügyi vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy az iparágat világszerte sújtó félvezetőhiány ellenére sikerült az értékesítési darabszámot növelni, és ez ráadásul még az árazást sem befolyásolta. A pro forma számítás egyébként azért indokolt, mert a Fiat-Chrysler és a Peugeot SA egyesüléséből csupán január 17-én jött létre a Stellantis multinacionális konszern, ezért a tavalyi első negyedév adatait, valamint az idei év első 16 napját úgy vették figyelembe, mintha a fúzióra 2020. január elsején került volna sor. Mindezt figyelembe véve éves összevetésben az eladott autók száma 11 százalékkal, 1,567 millió darabra emelkedett, a társaság bevételei pedig 14 százalékkal, 37 milliárd euróra gyarapodtak, így a társaság megvédte piacvezető pozícióját Európában és Dél-Amerikában is.
A cég részvényei a gyorsjelentés közzétételét követően 1,4 százalékkal drágultak Párizsban, fittyet hányva Carlos Tavares vezérigazgató figyelmeztetésére, hogy a csiphiány következményei még egy darabig súlyosbodni fognak, és még jövőre is akadozhat a termelés. Bár az is igaz, hogy az Európai Unió által kitűzött szén-dioxid-kibocsátási célok teljesítése kapcsán viszont optimistán nyilatkozott, úgy vélte, idén már önerőből is eléri a cégcsoport a kívánt, kilométerenként 95 grammos szintet, nem kell többé a Teslától kreditpontokat vásárolniuk.
A Ford esetében a vártnál jobb eredmény dacára sem voltak ilyen megértők a múlt héten a befektetők, amikor a menedzsment őszintén bevallotta, hogy 1,1 millió darabbal kevesebb autót tudnak előállítani 2021-ben a csipkrízis miatt. Több mint 9 százalékkal zuhant a részvények jegyzése egyetlen nap alatt, persze hozzá kell tenni, hogy az említett gyártáskimaradás mintegy 30 százalékos mínuszt okoz idén üzemieredmény-szinten. A detroiti óriás a piac által várt egy részvényre jutó nettó nyereség (ESP) négyszeresét, 89 dollárcentet gazdálkodott ki az első negyedévben, a 32,23 milliárd dolláros bevételi várakozással szemben pedig 33,6 milliárd dolláros forgalmat ért el. A Ford első embere, John Lawler a meglepően jó eredményeket a költségcsökkentéssel, a drágább modellekre indított akciókkal, valamint a csoporthoz tartozó Ford Credit magasabb profitjával magyarázta.
Azóta rendelkezésre állnak már a Ford áprilisi értékesítési adatai is, eszerint 2020 negyedik hónapjához mérten a volumen 57 százalékkal nőtt. Ellentmondásosan alakult viszont az e-autók értékesítése a cégnél, mivel összességében 262 százalékkal, 11 172 gépkocsira nőtt, ellenben a zászlóshajó Ford Mustang Machből csupán 1951-et adtak el, míg márciusban 2637, februárban pedig 3739 darab kelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.