Több soron is elmaradt az elemzői várakozásoktól a Walt Disney, amely az április 3-ával zárult negyedévében 15,61 milliárd dolláros bevételre tett szert. Ez 13 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, és negyedmilliárddal marad el a Refinitiv elemzői konszenzusától. Az adózott eredmény a bázisidőszak 468 milliójával szemben 912 millióra fejlődött fel, egy részvényre vetítve 26 cent, ami gyakorlatilag megfelel a vártnak. Nem mondható ez el a Disney Pluszról, a vállalat közel másfél éve útjára indított streamcsatornájának terjeszkedési dinamikájában kisebb törés következett be, ugyanis a Wall Streeten remélt 109,6 millió előfizető helyett 103,6 milliónál állt meg a számláló április elején. Az évet 94,9 millióról indították, a 8,7 milliós bővülés így is elismerésre méltó, különösen ha azt vesszük, hogy a streamszolgáltatás globális piacvezetője, a megszorítani kívánt Netflix ugyanebben az időszakban csak 3,98 milliós növekmény mutatott fel, és az is messze elmaradt a Refinitiv 6,25 milliós elemzői konszenzusától. Jelenleg világszerte összesen 207,6 millióan fizetnek a Netflixen elérhető tartalmakért.
Csalódást keltett az egy előfizetőre eső átlagos havi díj, amely egy év alatt 5,63 dollárról 3,99 dollárra esett, míg a Factset elemzői 4,10 dollárral kalkuláltak. A csökkenésnek egyszerű a magyarázata, a cég tavaly áprilistól két hatalmas piacon, Indiában és Indonéziában is bevezette a Disney+ Hotstar streamszolgáltatást, s ott az alacsonyabb életszínvonalhoz kellett igazítani a tarifákat. A szolgáltatást júniusban Malajziában és Thaiföldön is elindítják, így az előfizetői tábor nagyot bővülhet, viszont az átlagdíj további mérséklődése is borítékolható – hacsak nem lesz áremelés.
Robert Chapek nem aggódik a számok miatt, a Walt Disney vezérigazgatója szerint a filmek és a tévéshow-k gyártása már visszatért a járvány előtt megszokott kerékvágásba, és az új sorozatokra támaszkodva lendületes bővülés várható az előfizetők számában a teljes streamportfóliójukban, amit a Disney+, az ESPN+ sportcsatorna, a Hulu filmcsatorna és a Hotstar alkot. A streamszolgáltatások fejlesztése kulcsfontosságú, az amerikai háztartások ugyanis egyre nagyobb számban mondják fel kábeltévé-előfizetésüket és váltanak médiaforrást.
A Disney+ járvány kitörését követő hónapokban látott terjeszkedési üteme jelentősen csökkent, ami várható is volt, ám a tartalomgyártásba fektetett pénz és energia megtérül, az előfizetői tábor bővülése friss lendületet kap – mondta a Reutersnak Eric Haggstrom, az eMarketer elemzője.
A Walt Disney témaparkjait, szállodáit, valamint a franchise-termékeinek értékesítését összefogó üzletág azonban továbbra is szenved, noha fokozatosan mindegyiket megnyitják a közönség előtt. A távolságtartási szabályok miatt eleve kevesebben látogathatják a vidámparkokat, ami az egy év alatt 44 százalékkal, 3,17 milliárd dollárra visszazuhanó bevételükön is meglátszik. A tavalyi első három hónapban elért 1,2 milliárd dolláros üzemi profitról 406 milliós veszteségre váltott a szegmens a kényszerleállások miatt. A párizsi Eurodisney még most is zárva van, a kaliforniai Disneyland pedig csak két hete fogad látogatókat. Christine McCarthy pénzügyi igazgató szerint az amerikai témaparkok erős foglalási adatai igazolják, hogy a közönségnek már hiányzik az önfeledt szórakozás, és az utazási korlátozások feloldása ismét fellendíti az üzletet. Bob Chapek a filmszínházak és a streamszolgáltatás kettős viszonyáról is szólt, a házimozizást kedvelő amerikaiak körében egyre nagyobb az igény arra, hogy a premierfilmek mielőbb bekerüljenek az online kínálatba. Ezért folytatják a kísérletezést, az optimális arányok megtalálását. A nagy érdeklődéssel várt nyári premierjeik, így a Free Guy című amerikai akcióvígjáték, valamint a Shang-Chi és a tíz gyűrű legendája című szuperhősfilm csak 45 napig élvezik az exkluzivitást a mozikban, utána a streamen is nézhetők lesznek. A Walt Disney részvényárfolyama 3,7 százalékot gyengült a gyorsjelentésre. A kurzus ezzel visszatért év eleji szintjéhez, eközben egy 24 százalékos sávban mozgott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.