BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csinos profitot termelt az Inditex

Az Inditex már újranyitotta üzletei 98 százalékát, de az első negyedévben még az e-kereskedelem volt a profittermelés motorja.

Fölényesen verte a piaci várakozásokat április végén lezárt idei első üzleti negyedévében az Inditex – derül ki a spanyol divatcikk-kereskedelmi óriás tegnap publikált gyorsjelentéséből. A világhírű Zara márka tulajdonosa 421 millió eurós nettó nyereséget gazdálkodott ki, miközben a Refinitiv konszenzusa mindössze 359 milliót előlegezett meg. Bármilyen csinos is azonban az eredmény, még mindig a járvány előtti szintek alatt mozog. Hasonló a helyzet a 4,9 milliárd euróra rúgó árbevétel tekintetében is, hiszen noha 48 százalékkal túlszárnyalta az előző év azonos időszakát, ám több mint egymilliárd euróval marad el a 2019. első negyedévitől. Az online értékesítések ellenben – nem meglepő módon – közel kétharmadukkal nőttek éves bázison. Az 1,2 milliárd eurós EBITDA ugyan egy év alatt csaknem a triplájára nőtt, viszont 27 százalékkal esett vissza kétéves összehasonlításban.

A társaság a pénzügyi mutatók mellett azt is közölte, hogy június 6-ig boltjai 98 százalékát már újranyitotta, bár az egységek átlagosan nagyjából 10 százalékkal rövidebb ideig vannak nyitva, mint a pandémia előtt. A pozitív tendenciát jelzi, hogy a tárgyidőszakban még a nyitvatartási idő 24 százaléka ment veszendőbe. Még örömtelibb hír, hogy a folyó negyedév eddig eltelt első hónapjában megduplázódott a cég forgalma, és most először még a két évvel ezelőtti adatokat is sikerült 5 százalékkal felülmúlni. Az Inditexet sem kerülte el tehát a többi kiskereskedőnél tapasztalt élénkülés. „Az eredmények fokozatos kilábalásról tanúskodnak, jóllehet az egészségügyi helyzet még mindig kockázatos az olyan kulcsfontosságú piacainkon, mint az Egyesült Államok, Franciaország, Németország, Olaszország, Portugália és Brazília” – értékelt a menedzsment. Az Inditex részvényei tegnap pluszban nyitottak Madridban, ám dél körül már majdnem 2 százalékkal gyengülve, 32 euró alá estek.

Nemsokára a tőzsdei parketten is újabb konkurenssel kell megküzdenie az Inditexnek, hiszen elsődleges nyilvános részvénykibocsátásra (IPO) készül az About You német online divatcikk-kiskereskedő is. A hírek szerint jövő szerdán startol a kereskedés. A hamburgi céget az Otto csoport alapította 2014-ben, ennélfogva rendkívül kedvezővé teszi helyzetét, hogy saját márkás termékeket is árul. Mindemellett állítólag nagyon könnyen kezelhető a cég alkalmazása, és egyre több országban válik népszerűvé, a többi között hazánkban is. Az About You-t mindezért úgynevezett unikornisnak tartják, azaz az elemzőházak szerint értéke már most, a tőzsdei bevezetés előtt is eléri az 1 milliárd dollárt, a cég vezetői pedig úgy vélik, a parketten már 3,6–4,4 milliárd eurót is kóstálhat majd a vállalat. A kibocsátáson részvényt jegyezni szándékozó befektetőket a szintén német és ráadásul azonos profilú Zalando példája lelkesíti, mivel a társaság 2018 végén még 25 euróért megszerezhető részvényeire manapság már 100 euró körül kötik az ügyleteket.

Az About You mintegy 28,6 millió új részvényt bocsátana ki a már létező 8,4 millió mellé, a részvényeket várhatóan a 21–26 eurós sávban lehet jegyezni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.