BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elegáns belépővel mutatkozott be a parketten a divatpapír

Első kereskedési napján a jegyzési árhoz képest 11,3 százalékos prémiummal nyitott a frankfurti tőzsdén a Magyarországon is népszerű hamburgi webáruház, az About You. A piac ezzel négymilliárd euróra értékelte a céget.

Tegnap debütált a frankfurti tőzsdén az About You. Jól kezdett a parketten a régiónk­ban, így Magyarországon is népszerű webáruház, amely a 23 eurós jegyzési árhoz képest 25,6 eurón nyitott, és a kurzus már az első negyedórában felugrott 26,68 euróig. Ezután alábbhagyott a hangulat, s a délelőtti órákat a 26 eurós szinten hintázta végig a divatpapír. Ám ebéd után újra megjelentek a vásárlók, és második nekifutásra 26,91 euróig tornászták fel az árfolyamot. Majd ismét csillapodtak a kedélyek, és a 26 eurós szinthez közelített a jegyzés. Mindenesetre a 11,3 százalékos pluszban nyitással és a napközbeni határozott felugrásokkal kedvező benyomást keltett a frankfurti tőzsdeújonc. Amit el is várt a piac Európa leggyorsabban növekvő online divatplatformjától, amelynek értéke ezzel az árazással elérte a négymilliárd eurót.

A hamburgi székhelyű e-kereskedelmi céget 2014-ben alapították az Otto Group leányvállalataként. Ma is az Otto csomagküldő és Anders Holch Povlsen dán iparmágnás alkotja a nagytulajdonosi hátteret. Ausztriában és Svájcban nyitották az első webáruházakat, majd Hollandia és Belgium következett. Az elmúlt három évben pedig szinte egész Kelet-Európát behálózták: Lengyelország és Csehország után Magyarországon, Szlovákiában és Romániában, majd Szlovéniában, Észtországban, Lettországban, Litvániában és Horvátországban nyitottak. Üzletpolitikájuk érdekessége, hogy a marketing döntően az okostelefonokra épül, és tömegesen alkalmaznak helyi influenszereket, akik esetenként saját kollekciókat is népszerűsítenek. A vásárlók esetében a testre szabás a jelszó, a webáruház pedig személyre szabott hírcsatornákkal és termékajánlatokkal formálja az ügyfelek ízlését.

A tőzsdei bevezetés során zártkörű forgalomba hozatallal 600 millió euró értékű új részvényt értékesített a hamburgi cég. A bevételt a nemzetközi terjeszkedésre, illetve a technológiai platform fejlesztésére költik. Ha a saját részvényeket nem számítjuk, akkor az összes részvény 21 százaléka a közkéz. A kibocsátásban olyan nagy nemzetközi bankházak vettek részt, mint a Deutsche Bank, a Goldman Sachs, a J. P. Morgan, a Numis Securities, a Société Générale és a UBS.

Az About You árbevétele az idén februárig tartó pénzügyi évben 57 százalékkal, 1,17 milliárd euróra emelkedett, és a legutóbbi lezárt negyedévben a 2014-es indulása óta először lett nyereséges a vállalat. A cég 400 ezer terméket kínál 2000 márkától, s immár 23 európai piacon működik 30 millió aktív felhasználóval. A fogyasztói szegmensben a Zalando az About You versenytársa, míg B2B platformja a Shopify, az SAP és a Salesforce piaci ellenfele.

A sikeres antrét követően Tarek Müller igazgató és társalapító úgy nyilatkozott, hogy csodálatos a nap, amikor az About You a világ legismertebb márkáihoz és vállalataihoz csatlakozhat a tőzsdén, de a cég már a jövőre összpontosít, s reményeik szerint a parketten is folytatódik az elmúlt hét év elképesztő növekedési sztorija.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.