Kisebb változásokat hoz csupán a magyar cégek számára a CEE Plus index június végi átsúlyozása.
A hét régiós ország (Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia, Szlovénia) legnagyobb tőzsdei forgalmú vállalatait tartalmazó, Varsói Értéktőzsde által számított részvénykosárba júliustól első alkalommal bekerülnek a Masterplast, a Waberer’s és a Rába papírjai is, kihullanak viszont onnan az Appeninn, a Delta Technologies, a Nutex, valamint az április derekától – felügyeleti szankció miatt – egyébként sem kereskedhető OTT-One részvényei.
A távozó hazai részvények együttesen is alig fél ezrelékes súlyt képviselnek az indexben, a három magyar újonc pedig mindössze egytized százalékkal esik majd a latba. Az érintett cégeknek így inkább csak presztízsértékű az inklúzió.
A nagyobb befektetési- és nyugdíjalapok sokkal inkább a régiós MSCI benchmarkot, valamint a bécsi börze CECE indexét követik, így várhatóan az OTP fél százalékkal emelkedő súlya sem jelent majd komolyabb vételi erőt a hazai nagybank piacán, amely 9,88 százalékkal továbbra is a második legnagyobb komponense lesz a régiós indexnek az Erste mögött. A Mol súlya nagyjából 10 bázisponttal csökken majd, a Richteré pedig hasonló mértékben emelkedik, ezzel a két nagypapír helyet cserél, és a gyógyszergyártó hajszálnyival megelőzi a hazai olajrészvényt. Nem módosul viszont érdemben a Magyar Telekom, az Opus, a 4iG és az Akko mérete sem.
A fenti változások révén júliustól eggyel kevesebb, 10 magyar papír forog majd a CEE Plus kosárban, a magyar részvénypiac súlya azonban – döntően az OTP-nek köszönhetően – 0,6 százalékkal 17 százalék fölé emelkedik majd.
Nagyobb horderejű változások jönnek a lengyel cégeknél, a varsói börzén nemrégiben debütáló két kiskereskedelmi óriás is rögtön nagyobb helyet könyököl magának. A „lengyel Amazonnak” is becézett Allegro internetes kereskedőház közel négy százalékkal a hatodik legnagyobb súllyal kerül be a részvényindexbe, az online térrel szemben továbbra is hagyományos bolthálózatára építő Pepco pedig 0,76 százalékkal a 28. lesz majd a rangsorban a 153 tagúra bővülő kosárban.
A ruházati és lakberendezési termékeket forgalmazó Pepco március végén lezárt első üzleti féléve egyébként meglehetősen jól alakult a csütörtök reggel közzétett beszámoló alapján. Az Európa-szerte már 3246 – ebből Magyarországon közel 200 – egységgel rendelkező társaság forgalma 4,4 százalékkal kétmilliárd euróra gyarapodott, EBITDA-ja pedig csaknem 17 százalékkal 324 millió euróra hízott, amelyből 90 milliós adózott nyeresége származott. Az erős eredmény a pandémia második és harmadik hulláma alatt is folytatott boltexpanziónak köszönhető, a Pepco 225 új üzletet nyitott fél év alatt.
A kilátásokkal kapcsolatban a menedzsment kiemelte, hogy rövid távon a működési környezet továbbra is változékony lesz a vírus és az újabb variánsok miatti nagyfokú bizonytalanság miatt, azonban hosszabb távon a fogyasztói szokások normalizálódásával és a korlátozások feloldásával ez a bizonytalanság is csökkenni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.