BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új magyar kispapírokkal bővül a régiós index

Kadlót Tibor | Kisebb változásokat hoz csupán a magyar cégek számára a CEE Plus index június végi átsúlyozása. A hét régiós ország (Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szlovákia, Szlovénia) legnagyobb tőzsdei forgalmú vállalatait tartalmazó, a Varsói Értéktőzsde által számított részvénykosárba júliustól első alkalommal bekerülnek a Masterplast, a Waberer’s és a Rába papírjai is, kihullanak viszont onnan az Appeninn, a Delta Technologies, a Nutex, valamint az április derekától – felügyeleti szankció miatt – egyébként sem kereskedhető OTT-One részvényei. A távozó hazai részvények együttesen is alig félezrelékes súlyt képviselnek az indexben, a három magyar újonc pedig mindössze egytized százalékkal esik majd a latba. Az érintett cégek számára így inkább csak presztízsértékű az inklúzió.

A nagyobb befektetési és nyugdíjalapok sokkal inkább a régiós MSCI benchmarkot, valamint a bécsi börze CECE indexét követik, így várhatóan az OTP fél százalékkal emelkedő súlya sem lesz komolyabb vételi erő a hazai nagybank piacán, amely 9,88 százalékkal továbbra is a második legnagyobb komponense lesz a régiós indexnek az Erste mögött. A Mol súlya nagyjából 10 bázisponttal csökken majd, a Richteré pedig hasonló mértékben emelkedik, ezzel a két nagypapír helyet cserél, és a gyógyszergyártó hajszálnyival megelőzi a hazai olajrészvényt. Nem módosul viszont érdemben a Magyar Telekom, az Opus, a 4iG és az Akko mérete sem. A fenti változások révén júliustól eggyel kevesebb, tíz magyar papír forog majd a CEE Plus-kosárban, a magyar részvénypiac súlya azonban – döntően az OTP-nek köszönhetően – 0,6 százalékkal, 17 százalék fölé emelkedik.

Nagyobb horderejű változások lesznek a lengyel cégeknél, a varsói börzén nemrégiben debütáló két kiskereskedelmi óriás is rögtön nagyobb helyet könyököl ki magának. A lengyel Amazonnak is becézett Allegro internetes kereskedőház csaknem 4 százalékkal, a hatodik legnagyobb súllyal kerül be a részvényindexbe, az online térrel szemben továbbra is hagyományos bolthálózatára építő Pepco pedig 0,76 százalékkal a 28. lesz a rangsorban a 153 tagúra bővülő kosárban.

A ruházati és lakberendezési termékeket forgalmazó Pepco már­cius végén lezárt első üzleti fél éve egyébként meglehetősen jól alakult a tegnap reggel közzétett beszámoló szerint. Az Európa-szerte már 3246 – ebből Magyarországon csaknem 200 – egységgel rendelkező társaság forgalma 4,4 százalékkal, kétmilliárd euróra gyarapodott, EBITDA-ja pedig csaknem 17 százalékkal, 324 millió euróra hízott, amelyből 90 milliós adózott nyeresége származott. Az erős eredmény a pandémia második és harmadik hulláma alatt is folytatott boltexpanziónak köszönhető, a Pepco 225 új üzletet nyitott fél év alatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.