BUX 52,675.9
-1.97%
BUMIX 4,380.91
-0.93%
CETOP20 2,521.92
-0.69%
OTP 17,610
-3.32%
KPACK 8,550
0.00%
0.00%
-0.57%
0.00%
-2.20%
ZWACK 16,700
+1.83%
0.00%
ANY 1,550
+0.32%
RABA 1,405
0.00%
+1.87%
0.00%
+0.28%
0.00%
-1.76%
-1.16%
-0.22%
-1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,652
-1.27%
-1.44%
ALTEO 2,300
-2.13%
+4.55%
-0.81%
EHEP 1,700
-1.73%
-1.23%
-1.58%
MKB 1,972
0.00%
-3.74%
-0.35%
-1.71%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-2.59%
-1.90%
0.00%
0.00%
+0.40%
-5.92%
GOPD 12,900
-0.77%
OXOTH 4,400
0.00%
-1.82%
NAP 1,826
-8.01%
0.00%
-4.17%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Veszteséges maradhatott a Wizz Air

A Wizz Air nagyjából 3 millió utast szállíthatott 64 százalékos átlagos kihasználtság mellett - közölte a cég részvényeit követő Concorde Értékpapír Zrt.

A Wizz Air 2022-es pénzügyi évének első negyedévében 216 millió euró bevételre 89 millió euró nettó veszteséget könyvelhetett el – közölte kora délután a Concorde Értékpapír Zrt. 

A magyar elemzőház tehát jobb eredményekre számít, mint a Bloomberg elemzői konszenzusa, amely 193 millió euró bevételt és 101 millió euró nettó veszteséget prognosztizált.

Fotó: Shutterstock

Bukta Gábor, a Concorde részvényelemzője szerint 

a negyedév során a Wizz Air folyamatosan futtatta fel operációját, és 2019-es kapacitásának közel 42 százalékát, a tavalyinak pedig több mint 3,5-szeresét üzemeltette, azaz nagyjából 3 millió utast szállított 64 százalékos átlagos kihasználtság mellett.

A magyar fapados légitársaság bevételei tehát lassú évkezdetet tükröznek, 

a jegy- és kiegészítő bevételek várhatóan 112, illetve 103 millió eurót tesznek majd ki. 

Költségoldalon az egy évvel korábbi bázisidőszakhoz képest növekvő változó és fix költségekkel számol az elemző, alapvetően a kapacitásnövekedés, a lízing díjakat magukba foglaló magasabb értékcsökkenési kiadások és az emelkedő üzemanyagárak miatt.

Az utolsó tétel jelentőségét növeli, hogy az utazási korlátozásokból fakadó kiszámíthatatlan tervezhetőség miatt a Wizz Air felfüggesztette olajfedezeti politikáját. Korábban az előretekintő egy éves olajkitettség mintegy 50-60 százalékát fedezte a légicég.
Ennek ellenére a meglévő fedezeti pozíciók a negyedév során még enyhíthették Bukta Gábor szerint az üzemanyagok árnövekedéséből adódó addicionális kiadásokat, 

ám az év hátralévő részében a cég az azonnali áraknak nagymértékben ki lehet téve, ha a korábbi döntésen a menedzsment nem változtat. Így további olajár emelkedés egyértelműen a jövedelmezőségi mutatók romlásához vezethet.

A Concorde úgy látja, az EBITDA némileg növekedhetett év/év alapon, ugyanakkor az üzemi veszteség (EBIT) meghaladhatja a bázis évi szintet egyrészt a Magyar Kormány megbízásából tavaly működtetett, magas hozzáadott értéket képviselő repatriáló és teherjáratok hiánya, másfelől a flotta bővítéséből adódó magasabb bérleti költségek, végül pedig a csökkenő egy főre jutó átlagos jegybevétel miatt.

A negyedév során közel 160 millió euró készpénzt égetett el a társaság, így június 30-án közel 1,3 milliárd euró készpénz és betétállománnyal rendelkezett a cég.

A készpénzégetés a második pénzügyi negyedévben drasztikusan lelassulhat, mivel a Wizz Air jelenleg a rendelkezésre álló teljes kapacitás nagyjából 70-75 százalékát üzemelteti.

Kapcsolódó cikkek