A gazdaság és a filmszínházak újranyitásának köszönhetően javuló eredményszámokat közölt tegnap éjjel az AMC amerikai mozihálózat. A szórakoztatóipari vállalat a várakozásokhoz képest kisebb, 344 millió dolláros — részvényenként 71 centes — veszteséget, és a konszenzust szintén felülmúló, 445 milliós bevételt ért el a második negyedévben. Egy évvel ezelőtt még 561 millió dolláros veszteséget szenvedett el a csoport egészen minimális, 19 milliós forgalom mellett.

Fotó: Shutterstock

Június végén már az AMC összes, közel 600 amerikai mozija kinyitott, és a külföldi egységek 95 százaléka is üzemelt már.

A továbbra is veszteséges működés ellenére a befektetők rávetették magukat a részvényre, a tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben viszonylag magas, 13 millió dolláros forgalom mellett 5,3 százalékot ugrott az árfolyam.

A kisbefektetők körében nagy népszerűségnek örvendő társaság papírjai az idén már 1500 százalékot raliztak, miután a Redditen szerveződő fiatal kereskedők körében mémrészvénnyé váltak. A cég maga is profitálni tudott a részvényt övező felfokozott érdeklődésből, és a második negyedévben 1,25 milliárd dollár tőkét tudott bevonni, amivel likviditása a 101 éves fennállása óta messze a legmagasabb szintre, 2 milliárdra ugrott.