BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Gigaberuházásokat hoz Európába az Intel

Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója stratégiai prioritásnak tekinti az autóipar mikrocsipekkel való ellátását.

Közel félszázalékkal emelkedtek az Intel részvényei, miután Pat Gelsinger, a társaság vezérigazgatója a müncheni IAA autókiállításon bejelentette, hogy

a konszern mintegy 80 milliárd eurót készül befektetni európai csipgyártó kapacitásának növelésére.

Mint ismeretes, Arizonában, az Egyesült Államok tagállamában is épül már két új Intel-üzem, nagyjából 20 milliárd dolláros befektetéssel.

A tervezett két új európai gyár helyét Gelsinger ugyan még nem árulta el, ám mint mondta, év végéig erre is sor kerül.

A lehetséges helyszínek között Németország és Franciaország is szerepel, sőt a piaci hírek szerint Lengyelország is esélyes, utóbbiban ráadásul már jelen is van az amerikai félvezetőgyártó.

A vállalat az új beruházások mellett írországi gyárában is bővíti termelési infrastruktúráját, főként az autóipar kiszolgálása érdekében.

Fotó: Walden Kirsch/Intel Corporation

A bejelentés helyszíne egyébként sem volt véletlen, hiszen a személyi számítógépek első számú csipbeszállítója új üzemeiből is szállítana az autógyártóknak. Gelsinger pedig világosan ki is fejtette, hogy a szektor kiszolgálását kulcsfontosságú stratégiai prioritásnak tekinti.

A kapcsolatok erősítését szolgálja a cég újonnan beindított szolgáltatása is (Intel Foundry Services Accelerator), amelynek célja, hogy az autógyártók megismerjék az Intel 16 csipgyártási technológiát, később pedig képesek legyenek áttérni az Intel 3- és Intel 18A-technológiákra is.

Ezek a gyártási eljárások – véli az Intel – sokkal fejlettebbek, mint az autóiparban jelenleg alkalmazottak.

Állítólag már csaknem 100 autógyártó és kulcsfontosságú beszállító – köztük a BMW, a Volkswagen, a Daimler és a Bosch – fejezte ki támogatását a szolgáltatás iránt, azonban arról nem szól a fáma – írja a Reuters –, hogy ezek közül hányan kötelezték el magukat.

Gelsinger előrejelzése szerint amúgy az átfogó digitalizáció nyomán 2030-ban a járműgyártás összköltségének mintegy 20 százaléka megy majd a félvezetőkre a 2019-es 4 százalékhoz képest. Ezzel párhuzamosan az évtized végére az az autóipar mikrocsip-megrendelései 115 milliárd dollárra, vagyis a jelenleginek több mint a kétszeresére emelkednek, ami az Intel szerint a globális félvezetőpiac 11 százalékát fogja kitenni.

Az autók gumikerekes számítógépekké válnak. Szükségük van ránk, és nekünk is szükségünk van önökre... A cél egy európai innovációs központ létrehozása Európában Európáért

– fordult végül a gépkocsigyártókhoz Gelsinger, majd megjegyezte, némi európai uniós támogatást sem utasítanának vissza a beruházásaikhoz.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek