A fenntarthatóságról és a környezettudatosságról tartott sajtótájékoztatót kedden az OTP Bank és a Mastercard. A két cég zöld együttműködési megállapodást kötött – erről számolt be a rendezvényen Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese és Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

A két cég egyik leglátványosabb együttműködése a nemrég bevezetett, 85 százalékban újrahasznosított műanyagból készült bankkártya, amelyet először a juniorszegmensben, a fiatalok körében vezettek be.

Egy felelősségteljes vállalatnak a fenntarthatóságra és a társadalmi szerepvállalásra kell felhívni a figyelmet a munkavállalók és az ügyfelek körében is. Az OTP Bank akkor lehet szerethető és felelősségteljes, ha az alapértékei között ott szerepel a környezettel való harmóniára törekvés.

Mind az ügyfélfolyamatokban, a belső működésben, az energiahatékonyságban is megjelennek ilyen kezdeményezések, próbálunk a fenntarthatóságra koncentrálni. A cél az, hogy 2022 végére az OTP Bank nettó karbonsemlegességet érjen el, ezt különböző kreditek vásárlásával tervezzük elérni, nagyjából 40-50 millió forintot fordítunk rá, és később kiterjesztjük a többi országra is. Hosszú távon a teljes karbonsemlegesség elérése a cél

– mondta Csányi Péter, aki azt a bankkártyát is bemutatta, amely már újrahasznosított műanyagból készült.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

„Ma még gyerekcipőben jár az újrahasznosított plasztik gyártása. Ezek arra jók, hogy az emberek szemléletét megváltoztassák. Ez egy következő generációs kártya. A terv az, hogy 6-8 év múlva átmegyünk a digitálisba, a telefonban lesz a kártya, fizikai plasztik kibocsátásra nem lesz szükség” – tette hozzá Eölyüs Endre,  aki ismertette a Mastercard kezdeményezését is, amelynek keretében 100 millió fát ültetnek világszerte. Az OTP 100 ezer euróval csatlakozott a faültetési programhoz. Ebből 50 ezret lehet elültetni a becslés szerint. A Mastercardnál más téren is törekednek az újrahasznosításra, például a házak oldalára kitett, reklámfelületet biztosító építőhálókból kártyatartó tárcákat készítenek. 

Az OTP Bank egyébként számos területen vezetett be környezettudatos szemléletet, többek között lecsökkent a papírhasználat, a digitalizáció felé terelik az ügyfeleket, de ez nem jelenti azt, hogy fiókokat zárnának be.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

A fióklátogatások száma bezuhant, a digitális csatornák használata pedig jelentősen megnőtt. Még az idősebb korosztály is nagyobb arányban kezdte el használni a digitális csatornákat.

Ennek ellenére sem tervezünk bankfiókbezárásokat, fontosnak tartjuk, hogy a személyes kapcsolat megmaradjon. Fiókszámcsökkentésben nem gondolkozunk

– húzta alá Csányi Péter.