Közel 900 millió forintos nettó veszteséget szenvedett el az első fél évben a Set Group, míg árbevétele mintegy a harmadára, valamivel 400 millió forint alá esett

– derül ki a cég szeptember utolsó napján éjfél előtt 10 perccel, még éppen határidőben közzétett konszolidált gyorsjelentéséből.

A menedzsment főként a csoport vasútépítő cégétől, a Triman Kft-től várná az áttörést, azonban a tárgyidőszakban az anyavállalatban 31 százalékos részvénypakettel rendelkező leánycég rendelésállománya is jelentősen visszaesett. 

Pénteken a cég részvényei mégis számottevő forgalom mellett 6 százalékos pluszba lendültek, amit azonban az a friss hír váltott ki, hogy a cégbíróság bejegyezte a szeptember 13-án elhatározott alaptőke-emelést, amelynek során a társaság hitelezői a cégbe apportáltak 1,5 milliárd forint értékű követelésüket, így ezek megszűntek. 

A társaság meg is kezdte a portfóliótisztítást. A cél az, hogy a cégcsoport a közelgő nagy léptékű vasúti beruházások érdemi szereplőjévé váljon.

Kedvezőbb tendenciát mutatnak a beszámolóját néhány órával korábban publikáló FuturAqua Csoport eredményei, hiszen míg a tavalyi első fél évben egyáltalán nem volt árbevétele, idén csaknem 2 millió forint érkezett a cég kasszájába.

Fotó: FuturAqua

Az egyéb bevételek ugyan eközben 6,1 millió forintról félmillió forint alá estek, 

azonban a cél nyilvánvalóan az ásványvíz és a digitális Watereum tokenek értékesítésének beindítása, ami – úgy tűnik – végre valóban elstartolt. A részvényenkénti nettó veszteség (EPS) is 1,92 forintról 1,64 forintra mérséklődött.

A folytatás szempontjából biztató, hogy a cégcsoporthoz tartozó Olup Aqua Kft. a megfelelő élelmiszer-biztonsági tanúsítvány és kölcsönösen aláírt szerződés birtokában megkezdte a beszállítás előkészítését egy meg nem nevezett kiskereskedelmi láncnak. 

Tovább zsugorodtak viszont 11 millió forintról nagyjából 7 millióra a Nordtelekom bevételei, 

ugyanakkor működési költségei még nagyobb arányú csökkenése miatt a cég vesztesége 72 millióról 46 millió forintra apadt. Jócskán betett tehát a Brexit a telekommunikációs cégnek, amely korábban abból élt, hogy vezetékes tarifával tette elérhetővé az akkor még EU-tag Nagy-Britanniában élő családtagok mobiljának hívását.

Végül a koronavírus-járvány egyik első számú hazai gazdasági áldozataként a gasztrodigitális szolgáltatásokat kínáló, a BÉT Xtend platformján jegyzett Cyberg nettó árbevétele év/év bázison 90 százalékkal, 3 millió forintra esett vissza, ám mérleg szerinti eredménye 77 millió forinttal 80 millióra csökkent. A vállalat menedzsmentje azonban nem adta fel, melegen tartja további akvizíciós terveit, és AnyUpp nevű alkalmazása piaci bevezetésének támogatása érdekében a napokban egy együttműködési szándéknyilatkozatot is aláírt az éttermi rendszereket szállító UCS RKeepeR Kft-vel.