Tőzsdére viszi elektromos meghajtású motorkerékpárokat gyártó leányvállalatát a Harley-Davidson. A 118 éves múltú, legendás vállalat egy mostanában népszerű, ám koránt sem hétköznapi módját választotta a LiveWire parkettre vitelének, az 1,77 milliárd dollár értékű tranzakcióra ugyanis egy speciális célú akvizíciós társasággal (SPAC) való egyesüléssel kerül sor.

A szóban forgó biankó cég, az AEA-Bridges Impact Corp a felvásárlást 400 millió dollár saját készpénzből finanszírozza, amit a Harley-Davidson és a KYMCO tajvani motorkerékpár-gyártó további 100 millió dollárral egészít ki.

Fotó: Scott Olson

Az irányítói jogok a 74 százalékos tulajdonrésszel együtt az anyacégnél maradnak, míg a fordított felvásárlást végrehajtó AEA-Bridges.hez a részvénycsomag 17 százaléka kerül. A zökkenőmentes átmenet biztosítása érdekében az üzlet zárását követő két évben az anyacég vezérigazgatója, Jochen Zeitz a LiveWire elnöki posztját is betölti majd.

A LiveWire papírjai a tervek szerint a New York-i Értéktőzsdén lesznek elérhetőek, LVW azonosító alatt.

A nagy horderejű hírre jól reagált a piac, a Harley-Davidson részvényei 15 százalékos pluszban indították a hétfői kereskedést, míg az AEA-Bridges papírjai négy százalékkal drágultak a nyitáskor.

Az éghajlatváltozással kapcsolatos fogyasztói tudatosság erősödésével a járműgyártók is igyekeznek lépést tartani, egyre inkább a környezetbarát, elektromos meghajtású járművek felé fordulva. Az elektromos járműgyártók piaci értékeltsége ezzel párhuzamosan folyamatosan növekszik, ahogy az alapkezelők egyre hangsúlyosabban érvényesítik a fenntarthatósági, ESG-szempontokat befektetéseikben.

Fotó: Scott Olson

Jól példázza ezt az Amazon által is támogatott Rivian példája, amely a múlt hónapban levezényelt elsődleges részvénykibocsátása után villámgyorsan átlépte a 100 milliárd dolláros piaci kapitalizációt, lekörözve az iparág olyan régi motorosait, mint a Ford és a General Motors.

A Harley idén dobta piacra első, LiveWire márkanév alatt futó, 22 ezer dollárért kínált elektromos motorkerékpárját, amivel kifejezetten a fiatalabb, környezettudatos fogyasztókat célozza, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy frissítse öregedő fogyasztóbázisát.