Ezekre a légiipari részvényekre érdemes figyelni az idén
Felhőtlenek voltak a légiipari szereplők kilátásai 2021 elején, legalábbis ez köszönt vissza a részvények teljesítményén. A tavaly tavaszi csúcsokhoz képest azonban nem ritkák manapság a 30-40 százalékos mínuszok sem, így jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mire számítsunk 2022-ben. A részvénykiválasztás továbbra is fontos lesz, néhányukat érdemes szorosabban követni.

Fotó: NICOLAS ECONOMOU / AFP
Ryanair
Európa legnagyobb fapados légitársasága hatalmas nyertese lehet a koronavírusnak. A riválisaitól költségdiktáló stratégiája, növekedési tervei és nagyon magas készpénzállománya különbözteti meg. Mivel számos versenytársa flottacsökkentést jelentett be korábban, a nyugat-európai jegyárak emelkedésnek indulhatnak. Ez a marzsok tágulásához vezethet.
IAG
A túlnyomórészt brit és spanyol bázisokkal rendelkező csoport több nagy légitársaság, köztük a British Airways anyavállalata. Idén jelentősen javulhat pozíciója a transzatlanti útvonalakon, miközben piaci részesedése növekedhet. A nemzetközi forgalom fellendülését elsősorban az Európa és Észak-Amerika közötti légi közlekedés élénkülése indíthatja be, ebből pedig az IAG nagyot profitálhatna.
Airbus
A szigorodó környezetvédelmi szabályozásnak köszönhetően a cég kilátásai biztatók. Mivel számos légitársaság gépparkja elöregedett, így a versenyképesség fenntartása érdekében elengedhetetlen lesz az új technológiával felszerelt repülőgépek vásárlása. A Boeing több éve húzódó gyártási és fejlesztési problémái nem enyhülnek, így egyre többen válthatnak Airbus-flottára.

Southwest Airlines
Az amerikai társaság több mint 90 százalékos kitettséggel bír a belföldi piacra, miközben globálisan az egyik legjobb mérlegével és adósbesorolásával rendelkezik. A kvázi homogén kitettség miatt operációját alig érintik az országonként eltérő járványügyi szabályozások, miközben az USA belföldi forgalma szinte teljesen visszaépült az elmúlt két év alatt.