A Stellantis, a világ negyedik legnagyobb autógyártó csoportja 14 százalékkal, 152 milliárd euróra növelte forgalmát, adózott eredményét megtriplázta, s 13,4 milliárd euróra gyarapította 2021-ben.

A fúzióval járó megtakarítások 3,2 milliárd euróval csökkentették a Stellantis költségeit, a szinergia hatás jóval erőteljesebben érvényesült, mint azt előzetesen becsülték. 

A cég különösen az észak-amerikai piacon jeleskedett, az ott elért 16,3 százalékos marzs rekordot jelent. A 2020-ban csoportszinten kimutatott kiigazított marzs csak 6,9 százalékos volt, amit tavaly 10,9 százalékra sikerült feltornászni, s idei célként is két számjegyű árrést irányoztak elő, konkrét szám említése nélkül. 

Fotó: MAURO UJETTO / AFP

A Stellantis csoport tavaly több mint 6 milliárd euró szabad cash flow-t termelt, a társaság 3,3 milliárd euró kifizetését javasolta, ez részvényenként 1,05 eurónak felel meg. Érdekesség, hogy fő riválisaival, így a Volkswagen- és a Toyota csoporttal szemben 

a Stellantis növelni tudta jármű-értékesítéseit, márkáiból tavaly 175 ezerrel fogyott több, mint a pandémia kitörésének évében. Számszerűsítve ez 6,142 millió autó eladását jelenti. 

A Peugeot-tól érkezett Carlos Tavares vezérigazgató a jövő héten ismerteti a csoport új stratégiáját. Annyit tudni már, hogy másokkal ellentétben nem választják ketté a belső égésű és az elektromos autók gyártását, az az orosz-ukrán konfliktus sem írja át terveiket. A Stellantis árfolyama közel 6 százalékos erősödéssel reagált a gyorsjelentésre.