Amikor tavaly az NFT-k népszerűsége az egekbe szökött, azt erőteljesen hajtották a különböző hírességek, akik különösen a Bored Ape Yacht Club (BAYC) nevű gyűjteményt favorizálták, aminek óriási reklámja a New York-i Times Square-en is helyet kapott. Tekintve, hogy 

a kriptoeszközök a startja után több mint egy évtizeddel még mindig nem igazán rendelkeznek átlagemberek számára is könnyen kezelhető felhasználói felülettel, 

a hírességek a MoonPay nevű céghez fordultak, melynek komornyik szolgáltatása segítségével képesek voltak ezeket a tranzakciókat a régi, jól bevált hagyományos pénzügyi eszközökkel lebonyolítani, míg a kriptókkal kapcsolatos részt a cég végezte. Ennek az időszaknak az esszenciáját leginkább talán az a videó mutatja be, amikor Jimmy Fallon és Paris Hilton beszélget arról, hogy milyen NFT-ket vettek.

A rengeteg marketingre költött pénz, továbbá a tény, hogy a BAYC készítői vették a fáradtságot, hogy a blokkláncon túl, a való életben is használható jogokkal – mint például copyright – lássák el termékeiket, meg is hozta az eredményét, a NonFungible szerint 

a legnagyobb pénzeket megmozgató kollekció lett az unatkozó majmokról készült képeket kínáló sorozat. 

A BAYC mögött álló Yuga Labs megvette a szellemi tulajdonnal kapcsolatos jogokat két másik híres NFT gyűjtemény, a CryptoPunks és a Meebits kapcsán is.

A Reuters információi szerint a hírességeknek annyira megtetszett a hagyományos és kriptopénzeket összekötő startup, hogy 87 millió dollárt is befektettek a cégbe a legutóbbi, tavaly novemberben nyilvánosságra hozott finanszírozási körben, mely 3,4 milliárd dollárra értékelte a vállalkozást. A hírek szerint ezt az összeget több mint 60 íresség dobta össze, akik között van Justin Bieber, Maria Sarapova, Bruce Willis, Snoop Dogg, Aston Kutcher, Jason Derulo, Paris Hilton, Gwyneth Paltrow és Matthew McConaughey is.

Fotó: Mario Tama / Getty Images

Persze ez csak csepp a tengerben, hiszen a 3iQ Digital Assaets alapkezelő működési igazgatója, Alex McDougall szerint az idei évben több mint 600 kripto-startuphoz több mint 12,5 milliárd dollár áramlott. A kripto és NFT tranzakciók pénzügyi szolgáltatásait kínáló MoonPay vezérigazgatója, Ivan Soto-Wright arra számít, hogy egyre több tartalomgyáros használ majd NFT-ket reklám célból vagy éppen azért, hogy a rajongókkal kapcsolatba lépjen.

Ebben könnyen lehet, hogy igaza van, de azért az utóbbi időben 

a különböző digitális alkotásokra mutató linkek piaca apadni látszik, és meg sem közelíti azt a szintet, amit akkor ért el, amikor a fentebb felsorolt hírességek közül valamelyik naponta számolt be az újabb és újabb szerzeményéről. 

Nem meglepő, hogy a BAYC is igyekszik számítógépes játékok vagy épp filmek irányába terjeszkedni, ugyanakkor az NFT-khez járó copyright hatására BAYC-témájú kannabiszt is árulnak már.