Az amerikai Boeing repülőgépgyártó vállalat áprilisban lényegesen kevesebb gépet szállított le, mint az előző hónapban. 

A tengerentúli cég saját keddi adatai szerint összesen 35 repülőgépet adott át a megrendelőknek, szemben a márciusi 41-gyel. A többség a korábban problémákat okozó 737 MAX típushoz tartozott. Az Airbus áprilisban lényegesen több, 48 kereskedelmi repülőgépet szállított le írja a német Der Aktionär című tőzsdei lap.

An Airbus A350-1000 aircraft is seen inside a hangar at Sydney international airport on May 2, 2022, to mark a major fleet announcement by Australian airline Qantas. - Qantas announced on May 2 it will launch the world's first non-stop commercial flights from Sydney to London and New York by the end of 2025, finally conquering the "tyranny of distance". (Photo by Wendell TEODORO / AFP)
Fotó: WENDELL TEODORO / AFP

Míg a Boeing új megrendelései az előző havi 53-ról 46-ra csökkentek, az Airbus áprilisban 98 gépre kapott megrendelést.

Az Airbus ügyfelei 190 repülőgépet vettek át az év első harmadában – jelentette be hétfő este Toulouse-ban a német tőzsdén is jegyzett vállalat menedzsmentje. Ez azt jelenti, hogy a gyártó négy hónap alatt csak a bő negyedét érte el éves 720 gép leszállítására vonatkozó céljának. Az Airbus kiszállításai azonban általában az év vége felé élénkülnek meg.

A Goldman Sachs amerikai befektetési bank Conviction Buy List besorolással és 178 eurós célárral változatlanul vételre ajánlja az Airbust. Bár az európai repülőgépgyártó legutóbbi kiszállítási adatai a hosszú távú történelmi átlag alatt maradtak, a megrendelések erőteljesen alakultak – írta Daniela Costa elemző kedden.

A JPMorgan amerikai bank eközben felülsúlyozásra ajánlással, 180 eurós célárfolyamon hagyta az Airbus besorolását. David Perry elemző, aki 2000 óta figyeli a céget, kedden közzétett jegyzetében azt írja, hogy a csoport pénzügyi teljesítménye általában akkor a legmeggyőzőbb, ha a következő három tényező együttesen érvényesül: nő a leszállított keskenytörzsű gépek darabszáma, erős a dollár és nincsenek a társaságnál jelentős új fejlesztési programok.

Az elemző szerint márpedig 2022 és 2025 között mindhárom kritérium érvényesül. Az Airbus részvényei kedden 105 euró alatti kurzussal búcsúztak a frankfurti kereskedéstől.