Bár a brent kitermelése a drágább, most mégis a WTI árazása magasabb. Miközben az amerikai benchmark hordója 114 dollár fölé emelkedett, az északi-tengeri olajat 113 dollár fölött jegyezték. Az amerikai könnyűolaj árjegyzését a tengerentúli és a távol-keleti hírek hajtották felfelé. Amíg Amerikában a szűkös készletek keltenek aggodalmat, és lapértesülések szerint az Amerikai Petróleumügyi Intézet az elmúlt héten 5 millió hordós készletcsökkenést tapasztalt, addig Kínában a Covid terjedése miatti lezárások könnyítésére számít a piac, ami az olajkereslet jelentős emelkedését hozhatja.
A WTI–brent spread persze a meglepőnek mondható előjel ellenére sem extrém, a hordónkénti 1-2 dolláros árrés szokványosnak mondható. A két benchmark továbbra is együtt mozog. Egyelőre nincs jele olyan piaci anomáliának, mint amilyet egy évtizede láthattunk, amikor a két irányadó olaj árazása közti különbség időnként a 30 dollárt közelítette hordónként. Ennek ellenére nem véletlen, hogy az Egyesült Államok kedden meghosszabbította a Chevron korlátozott engedélyét, amely lehetővé teszi az olajvállalat számára, hogy fenntartsa tevékenységét az embargóval sújtott Venezuelában, s tárgyalásokat folytasson jövőbeni üzleti tevékenységéről. A lépés egyúttal a venezuelai elnök és az amerikaiak támogatását élvező ellenzék közötti tárgyalásokat is ösztönzi, amelyek horizontján immár a szabad választások lehetősége rajzolódik ki. Ám rövid távon az amerikai olajpiac megnyugtatása lehet az elérhető cél.
A kínai újranyitás és az olajkereslet újbóli felfutásának meredeksége viszont továbbra is kérdéses. A Tesla sanghaji gyára a márciusi teljes lezárás enyhítését követően az elsők között indította újra a szerelősort, ám az áprilisi termelés a kijárási korlátozások előtti szint töredékére tehető. Hiába oldották fel a kijárási tilalmat, a gyártást továbbra is fékezte az alkatrészhiány. Nehéz megjósolni, mennyi időbe telik, mire a kínai kikötőkben és logisztikai központokban behozzák a pandémia újabb hullámában felhalmozott lemaradásokat.