Ahogy azt korábban már kiszivárogtatták, a Renault megválik oroszországi koronagyémántjától, ha lehet így nevezni az AvtoVAZ-t. A toronymagasan orosz piacvezetőnek számító, többek között a Ladákat is gyártó AvtoVAZ egy helyi tudományos állami intézetnek, a Nami néven ismert Központi Kutatási és Fejlesztési Autó- és Motorfejlesztési Intézetnek adja át 67,69 százalékos részvénycsomagját, miközben a Renault oroszországi tevékenységeit összefogó holdingját Moszkva önkormányzatára bízza. Mindkét ügyletre áldását adta a Kreml, egyéb feltételeket pedig nem szabtak az orosz hatóságok.
A Renault a vételárat nem közölte, de az voltaképpen nem is szükséges, hiszen a szerződésben visszavásárlási opciót kötöttek ki, ennek értelmében hat éven belül visszaállhat a régi rend, bár azt nem tudni, hogy a háború lezárultával milyen körülmények uralkodnak majd az orosz járműgyártásban, amelyet valamennyi ismert nyugati szereplő otthagyott, ki rögtön, önszántából, ki kormányzati noszogatásra.
A Renault 15 százalékban a francia állam tulajdona, így nehéz elképzelni, hogy Párizsnak ne lett volna köze az ügy rendezéséhez.
Mindenesetre a megoldási módszer, „az úgy megyek, hogy visszajövök”, mintául szolgálhat az orosz piactól megválni semmiképp sem hajlandó cégeknek. Ebben egyébként a franciák igencsak jeleskednek, az Auchan, a TotalEnergies például a nemzetközi szankciók közepette is foggal-körömmel ragaszkodik oroszországi befektetéseihez.
Márciusban a Renault közölte, hogy a ránehezedő nemzetközi nyomásnak engedve felfüggeszti az oroszországi összeszerelő üzemeinek működését,
viszont a mostani lépéssel Luca de Meo vezérigazgató szerint megteremtették a békés visszatérés lehetőségét, egyben megnyugtatóan gondoskodtak az országban a Renault érdekeltségeinél dolgozó 45 ezer kollégájukról is. A Renault egyelőre 2,2 milliárd euró értékben írta le oroszországi eszközeit első negyedéves gyorsjelentésének tanúsága szerint.