Nem érkeztek túlzottan jó hírek a General Motors háza tájáról, az amerikai autógyártó második negyedéves profitja elmaradt a várttól, ráadásul Mary Barra vezérigazgató is további nehézségekre hívta fel a befektetők figyelmét. Ezek között megemlítette a járműgyártók életét továbbra is megkeserítő csiphiányt, de nem feledkezett meg a recessziós félelmekről sem.
A számokra térve, a detroiti óriás nettó 1,14 dolláros egy részvényre jutó nyeresége (EPS) elmaradt az 1,31 dolláros elemzői konszenzustól, az egy évvel ezelőtti 1,97 dolláros EPS-ről nem is beszélve. A profit a vártnál magasabb bevétel dacára esett vissza, hiszen, míg az elemzők 34,8 milliárd dolláros forgalomra számítottak, ezt végül a SUV- és teherautó-értékesítéseknek hála csaknem 1 milliárddal sikerült a cégnek túlteljesítenie.
Öröm az ürömben, hogy egy jottányit sem változott a GM eredmény-előrejelzése,
továbbra is 13–15 milliárd közti korrigált nettó profitot, részvényenként pedig 6,5–7,5 dollárt vár a menedzsment.
„Bízunk benne, hogy a GM globális termelése és nagykereskedelmi kiszállításai a második fél évben jelentősen emelkedni fognak” – mondta Barra. Ez a bizalom azonban semmiképpen sem vak, a General Motors intézkedéseket hozott bevételei védelmére és a költségek visszafogására, egyebek mellett korlátozzák a munkaerő-felvételt is.
„Számos visszaesési forgatókönyvet modelleztünk, és készen állunk, hogy szükség esetén további lépéseket tegyünk”
– mondta a vezérigazgató.
Észak-Amerikában a vállalat korrigált adózás előtti nyeresége 2,9 milliárdról 2,3 milliárd dollárra esett, miközben járműraktárkészlete a terveknek megfelelően 95 ezerre zsugorodott. A GM mindazonáltal az Egyesült Államokban áremelései révén megőrizte nyereséges működését. A vállalat ugyanis most már átlagosan több mint 50 ezer dollárért adta gépkocsijait az amerikaiaknak.
Kínában viszont, ahol a járvány miatt gyárakat kellett bezárni, és a vásárlók is otthon maradtak, a GM vegyesvállalata 87 millió dolláros veszteséget termelt, szemben a tavalyi 276 millió dolláros nyereséggel.