Az előfizetői számot tekintve megelőzte a Walt Disney a Netflixet, ezzel elhódította a világ legnézettebb streamingszolgáltatójának címét. Az igazsághoz tartozik ugyanakkor, hogy a legnépszerűbb platform továbbra is a mostanában gyengélkedő Netflixé, amelynek ugyanezen márkanéven futó szolgáltatása 220,7 millió előfizetővel rendelkezik világszerte, míg a Walt Disney-nél a 222,1 milliós tábor három csatorna – a Disney+, a Hulu, és az ESPN+ sportcsatorna – előfizetőiből adódik össze. 

Grand,Prairie,,Tx/usa,-,Aug,2019:,Disney,Plus,On,Smartphone
Fotó: Shutterstock

Ez azonban cseppet sem zavarta meg a őrségváltáson fellelkesedett befektetőket, akik a szerda esti amerikai tőzsdezárás után közzétett negyedéves Walt Disney gyorsjelentésbe burkolt örömhírre 7 százalékkal, 120 dollár fölé verték fel a világ legnagyobb szórakoztatóipari társaságának árfolyamát. 

A felhasználók számára viszont kevésbé örvendetes, hogy 

az eddig reklámmentes streamcsatornákat megszórják hirdetésekkel,

s annak, aki erre nem kíváncsi, magasabb díjat számláznak majd ki – ezzel a Netflix stratégiáját lekopírozva. Nem is kevéssel, hiszen decembertől zászlóshajó, a reklámmentes Disney+ havi díját 38 százalékkal, 10,99 dollárra emelik. 

Akik nem váltanak, azokat bosszantják majd a képernyőre beúszó reklámokkal. A cégnél viszont azt remélik, hogy a havi 7,99 dollárról induló, hirdetésekkel tarkított csomagjuk is tömegével vonzza majd az új előfizetőket. A Hulunál csomagtól függően egy-két dolláros havi pluszköltséget jelent a hirdetésmentes filmnézés. 

Globálisan a Disney+ átlagos előfizetési díja 4,35 dollár volt júliusban,

öt százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. Az adatot a feltörekvő piacokon alkalmazott nyomott, a vásárlóerőhöz igazított tarifák húzzák le.

Haris Anwar, az Investing.com elemzője szerint az áremelésekkel és a hirdetési bevételekkel feltunningolt streampiacon a Disney bővülési esélyei jobbak a Netflixénél, előbbi ugyanis még nem használta ki teljes mértékben a nemzetközi terjeszkedésben rejlő lehetőségeket.

 


 A Disney 2017-ben eredt a Netflix nyomába, akkor hozták meg a stratégiai döntést az online szórakoztatás irányába történő átállásról. A bő három éve indított Disney+ filmcsatornának a július 2-ával lezárt üzleti negyedévben 152,1 millió előfizetője volt, 31 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Ebben a számban már a júniusban elstartolt, bevezető áron kínált magyarországi szolgáltatás adata is benne van. A Hulu 46,2 millió, az ESPN+ 22,8 millió előfizetőt vonzott a július eleji összesítés szerint.

Disney,Plus,Running,On,Smartphone,Screen,With,Wandavision,On,Tv
Fotó: Shutterstock

A Walt Disney-nél sem minden fenékig tejfel, a cég csökkenteni kényszerült a következő időszakra vonatkozó előfizető-bővítési terveit, mivel elbukták az indiai krikettbajnokság közvetítési jogaiért vívott licitet. A meccseknek ott százmilliós nézettsége van, azaz érzékeny veszteség éri ezzel a társaságot. Az újraírt prognózis szerint a Disney+-nál 15 millióval szerényebb bővülés várható az előfizetői táborban 2024 szeptemberéig, a sávot 230 és 260 millió közé húzták meg.

A terjeszkedés egyelőre viszi a pénzt, 

a negyedévben a streamingszegmens 1,1 milliárd dolláros veszteséget hozott 

a csoport számára, ám Christine McCarthy pénzügyi igazgató szerint a 2024-es üzleti évben már pozitív számot láthatunk az eredménysoron.

A lezárt negyedévet a Walt Disney 1,09 dolláros egy részvényre eső nyereséggel abszolválta, ez 36 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A Refinitiv elemzői konszenzusa 96 centről szólt. 

Az adózott eredmény 923 millió dollárról 1,41 milliárdra hízott, míg 

a teljes árbevétel 26 százalékkal 21,5 milliárd dollárra gyarapodott,

 több mint félmilliárdot verve a várakozásokra.