A Marriott International kedden tette közzé második negyedéves beszámolóját, amelyben sikerült felülmúlnia a Wall Street becsléseit, mind a bevétel, mind a nyereség tekintetében. A Covid–19-hez kapcsolódó korlátozások feloldásával robbanásszerűen nőtt az utazási kedv, így a kereslet is a társaság által üzemeltetett szállodák és üdülőhelyek szolgáltatásaira. Jó hír a vállalat szempontjából, hogy a turizmus-utazás ágazat egyelőre nem mutatja a lassulás jeleit, még akkor sem, amikor egyre többen kongatják a vészharangokat, hogy aggódni kell a magas és a lassulása miatt. 

Budapest/hungary-,May,8,,2018:,View,Of,Marriott,Hotel,Building,Facade
Fotó: Shutterstock

Az egy kiadható szobára jutó bevétel globálisan 70,6 százalékkal, az Egyesült Államokban és Kanadában 66 százalékkal, a cég nemzetközi piacain pedig 88 százalékkal nőtt éves összevetésben. 

A Sheraton és Ritz-Carlton szállodaláncokat üzemeltető Marriott részvényenként 1,80 dolláros korrigált eredményről számolt be, ami jóval magasabb, mint a Wall Street 1,56 dolláros részvényenkénti konszenzusa.

A második negyedévi nettó nyereség 678 millió dollár, szemben az egy évvel ezelőtti 422 millió dollárral.

A negyedéves bevétel 70 százalékkal, 5,34 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest. Elemzők 4,92 milliárd dollárt vártak, derül ki a Refinitiv adataiból.