Az olasz kormány az amerikai Certares magántőkealap, az Air France-KLM és a Delta Air Lines konzorciumának ajánlatát választotta, hogy kizárólagos tárgyalásokat kezdjen az állami tulajdonban álló ITA Airways többségi részesedésének eladásáról – közölték szerdán.

Roberto Baggio attends the inauguration of ITA Airways new flight from Rome to Buenos Aires
Fotó: Riccardo De Luca

A kabinet eredetileg nyáron akarta befejezni az Alitalia utódjának részleges privatizációját, ám végül mégis felkérte a két pályázó konzorciumot, hogy vizsgálják felül ajánlataikat, mivel azok nem feleltek meg a kitűzött céloknak.

Az ajánlat, amelynek részleteit nem hozták nyilvánosságra, 

az olasz államnak legalább 40 százalékos részesedést biztosítana, valamint jogot a vállalat elnökének kinevezésére és vétójogot bizonyos stratégiai döntések meghozatalára

– tudta meg a Reuters.

Az olasz-svájci MSC hajótársaság és a német Lufthansa hoppon maradt: konzorciumuk állítólag 850-900 millió eurót ajánlott az ITA Airways 80 százalékos részesedéséért.

Mario Draghi ügyvezető miniszterelnök kormánya szeptember 10-ig előzetes megállapodást akar kötni az elsőbbségi ajánlattevővel 

– árulták el a brit hírügynökség forrásai.

Az üzlet azonban valószínűleg csupán az év utolsó negyedében zárulhat le, azaz az Olaszországban szeptember 25-re kiírt országos választások után, amikor várhatóan már az új kormány lesz hivatalban.

A közvélemény-kutatások szerint legnépszerűbb párt, az Olasz Testvérek már közzé is tette álláspontját, amely szerint a következő kormánynak kell döntenie az ITA-ról.

Az Air France és a Lufthansa részvényárfolyama nem mozdult el érdemben a hír megjelenését követően.