A Ryanair 40 százalékkal csökkenti a berlini repülőtérre érkező és az onnan induló járatai számát a 2022-es téli menetrendjében a járvány előtti szinthez mérten – jelentette be csütörtökön az ír légitársaság. A döntést a német főváros repülőterének használatáért fizetendő díjak indokolatlan megemelésével magyarázták.

FRANCE-ECONOMY-AIRLINE-RYANAIR-BLAGNAC, Michael O'Leary, Ryanair's CEO at a press conference in Toulouse-Blagnac airport where he was received by Philippe Crebassa, President of the Management Board of Toulouse Blagnac Airport to inaugurate the opening of a new Ryanair base. The Irish company offers 23 destinations from Toulouse. September 27, 2019, Blagnac, France.Michael O’Leary, le PDG de Ryanair lors d une conference de presse a l aeroport de Toulouse-Blagnac ou il etait reçu par Philippe Crebassa, le President du Directoire d’Aeroport de Toulouse Blagnac pour inaugurer l’ouverture d une nouvelle base Ryanair. La compagnie Irlandaise propose 23 destinations au depart de Toulouse. 27 septembre 2019, Blagnac, France. (Photo by Frédéric Scheiber / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Michael O’Leary; Fotó: Frederic Scheiber / AFP

A diszkont-légitársaság 19 útvonallal és heti 230 járattal kevesebbet fog üzemeltetni a berlini repülőtéren, mint 2019 telén – áll a társaság közleményében.

A berlini repülőtér növekvő költségeire tekintettel a repülőinket máshová csoportosítjuk át, főként alacsonyabb költségű németországi és európai alternatívákat keresünk

– kommentálta a bejelentést Michael O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója Berlinben.

A berlini és frankfurti repülőterek ragaszkodnak a túlzott repülőtéri díjakhoz, még ha közben a forgalmuk össze is omlik – folytatta O’Leary, aki

arra is felszólította a német kormányt és az ország nagy repülőtereit, hogy csökkentsék a repülőtéri díjakat és a légitársaságokat sújtó adókat.

A Ryanair március végén kivonult Németország legforgalmasabb repülőteréről, a frankfurtiról, ugyancsak a magas repülőtéri díjakra hivatkozva.

A Ryanair árfolyama a londoni tőzsdén (font)

O’Leary a Wizz Air vezérigazgatójához, Váradi Józsefhez hasonlóan a német Lufthansa világjárvány alatti 9 milliárd eurós állami mentőcsomagját is kifogásolta, amelyet azóta egyébként már visszafizettek. A német nemzeti légitársaságot szubvenciófüggőnek nevezte, és kifejtette, hogy a támogatás lelassította a német piac járvány utáni fellendülését.

Pörög az üzlet a fapadosoknál, simán verik a járvány előtti szintet

Töretlen az utazási vágy, és úgy tűnik, meg is tudják fizetni az európai polgárok.